زنان باید تولیدکننده و کارآفرین شوند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظارمان این است که زنان سرپرست خانوار، به لحاظ شغلی توانمند شوند و به سطحی از حرفه‌آموزی شغلی و بازاریابی برسند که بتوانند شغل مناسب داشته باشند. در این رویکرد، زنان نیروی کار ساده نیستند، بلکه تولیدکننده و کارآفرین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه رویداد زنان و تولید ملی، اظهار کرد: کمک به توانمندسازی اقشار مختلف به ویژه زنان سرپرست خانواده یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران و در هماهنگی با سایر دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توانمندسازی پایدار مهم‌ترین مسئله در حوزه زنان سرپرست خانواده است، ادامه داد: به دنبال به‌کارگیری این جمعیت در مشاغل خدماتی و واسطه‌ای نیستیم و انتظارمان این است که زنان سرپرست خانوار، به لحاظ شغلی توانمند شوند و به سطحی از حرفه‌آموزی شغلی و بازاریابی برسند که بتوانند شغل مناسبی داشته باشند. در این رویکرد، زنان نیروی کار ساده نیستند، بلکه تولیدکننده و کارآفرین خواهند شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه در خصوص مشاغل خانگی نیز دغدغه داریم، گفت: در حمایت از مشاغل خانگی، لازم است جهت عرضه خدمات با کیفیت و استاندارد، آموزش‌های حرفه‌ای و گام‎ به گام پیش‌بینی شود. همچنین لازم است بازار مناسب و پایدار برای ارائه محصولات مشاغل خانگی همواره در دسترس باشد.

وی اضافه کرد: در مبحث مشاغل خانگی، موضوع «نشان‌سازی» محصولات و اندیشیدن به بازارهای مجازی ضرورتی انکارناپذیر است و باید تسهیلات و اقدامات حمایتی متناظر با این موارد نیز طراحی و اجرا شود.

شمس‌احسان با اشاره به حمایت از برندهای فعال در حوزه زنان و خانواده، تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر تهران تلاش می‌کنیم که شرایط حضور و فعالیت را برای برندهای تولید ملی را تسهیل کنیم، البته انتظار داریم که مسئولیت‌پذیری اجتماعی این نشان‌های تجاری معروف بیش از پیش به سمت زنجیره توانمندسازی سایر گروه‌ها نزدیک شود و آنها را در مسیر موفقیت همراهی کند، تجربه انباشته این نشان‌ها می‌تواند جان تازه‌ای به اقدامات توانمندسازی مدیریت شهری به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانواده، ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با هم‌افزایی هدفمند و اثربخش، مراکز توانمندسازی شغلی، مشاغل خانگی و شرکت‌ها و مؤسسات فعال در این حوزه اقدامات خود را هم‌سو کنند و با پرهیز از کار جزیره‌ای و پراکنده یک چرخه کاری مطلوب ایجاد شود.

کد خبر 604850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.