زنگ ایثار در مدارس اصفهان نواخته می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، در نظر داریم، نه‌تنها زنگ مهر را با اشاره به دفاع مقدس بزنیم بلکه در آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز زنگ ایثار را در برنامه آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسعود احمدی‌نیا اظهار کرد: خدمت در مدارس شاهد ویژه و خاص است زیرا در این‌گونه مدارس در خدمت یادگاران عزیز شهدا و فرزندان جانبازان گرانقدر قرار داریم و باید دین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کنیم و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادشان باشیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگران حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و باید با آسیب‌شناسی و رفع مشکلات آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر، زمینه رشد و ارتقای تحصیلی و علمی آنان فراهم شود.

احمدی‌نیا با تأکید بر مصونیت دانش‌آموزان در فضای تهاجمات رسانه‌ای دشمنان از طریق آگاهی‌بخشی به آنان به ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در محیط‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان، با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان می‌کنند؛ در این راستا با نشر و پخش آثار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس می‌توان این فرهنگ اصیل و اسلامی را به نسل‌های آینده به خوبی انتقال داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ضمن بیان نیازمندی جامعه امروز به گسترش فرهنگ تعلیم، تربیت و آموزش گفت: باید نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل‌های بعدی را تأمین کنیم و فرهنگ آموزش، تربیت و به‌خصوص فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان ارتقا دهیم و در امر آموزش در شرایط کنونی گام‌های مؤثر و بهتری را برداریم.

وی ادامه داد: شروع رسمی سال جدید تحصیلی با هفته دفاع مقدس یکی از فرصت‌های بی‌نظیر، برای استفاده جهت جلوگیری از تهاجم ترکیبی دشمن به مبانی دینی و انقلاب و ارزش‌های شهدا است.

احمدی‌نیا افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شده است، در نظر داریم، نه‌تنها زنگ مهر را با اشاره به دفاع مقدس بزنیم بلکه در آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز زنگ ایثار را در برنامه آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.

کد خبر 604808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.