اقدامات موکب "امین ولایت" شیراز بر محورهای گردشگری مذهبی و تکریم خانواده

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اقدامات موکب امین ولایت در عمود ۵۶۷ مسیر نجف-کربلا بر محورهای گردشگری مذهبی و تکریم خانواده را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان در موکب امین ولایت شهرداری شیراز در عمود ۵۶۷ مسیر نجف به کربلا، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و به نمایندگی از مجموعه شهرداری این کلان‌شهر در مسیر نجف به کربلا در عمود ۵۶۷ مجموعه موکب‌های بزرگی را دایر کرده است.

وی فعالیت این مجموعه موکب‌ها را علاوه بر بحث اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مبحث گردشگری مذهبی برشمرد و افزود: زوار اربعین حسینی در غرفه زیارت مجازی می‌توانند صحنه‌هایی از عاشورا را ببینند و زیارت مجازی کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: زوار حسینی در این غرفه می‌توانند حرم‌های حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) و حضرت علی‌بن حمزه (ع) را به صورت مجازی زیارت کنند و با این اعتاب مقدسه در شهر مقدس شیراز آشنا شوند.

وی با اشاره به بحث تکریم خانواده و ایجاد غرفه‌های مادر و کودک در این مجموعه موکب‌ها، تصریح کرد: این غرفه‌ها مورد استقبال خانواده‌هایی که در این مسیر عبور می‌کنند، قرار گرفته است و کودکان خود را ساعاتی به ما می‌سپارند و با خیال راحت استراحت می‌کنند.

مشفقیان اضافه کرد: سعی می‌کنیم علاوه بر رفع خستگی، بازی و تفریح برخی مفاهیم معنوی را نیز به نونهالان انتقال بدهیم.

وی با تاکید بر تداوم این اقدام در سال‌های آینده، اظهار امیدواری کرد: این حرکت فتح باب و آغازی باشد تا شهرداری شیراز هرساله بیش از پیش بتواند به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی داشته باشد.

کد خبر 604806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.