زیتون چه تاثیری بر سلامت قلب‌وعروق دارد؟

زیتون سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است، بنابراین مصرف آن به منظم کار کردن قلب و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیتون یکی از مواد خوراکی با ارزش غذایی بسیار زیاد است که به بهبود عملکرد اعضای مختلف بدن به ویژه قلب کمک شایانی می‌کند، زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. زیتون تا حد زیادی مانع تجمع چربی در قلب‌وعروق می‌شود و خطر بروز حملات قلبی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

زیتون سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است، بنابراین مصرف آن به منظم کار کردن قلب و همچنین کاهش خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها کمک می‌کند. زیتون منبع اسیدهای چرب سالم است که برای قلب بسیار مهم است. این ماده غذایی دارای ۱۱ تا ۱۵ درصد چربی است، ۷۴ درصد این میوه را نیز «اسیداولئیک» تشکیل می‌دهد که نوعی اسید چرب تک غیراشباع است. «اسید اولئیک» با فواید زیادی مانند کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است و حتی ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.

کلسترول و فشار خون بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. «اسید اولئیک» موجود در زیتون سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کند و از بدن در برابر کلسترول بد (LDL) محافظت می‌کند، همچنین نتایج پژوهش‌های انجام شده حاکی از این است که زیتون و روغن زیتون باعث کاهش فشار خون می‌‎شود.

کد خبر 604686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.