آنتی‌بیوتیک‌ها باعث وخیم‌تر شدن سرطان پوست می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک‌های تخریب‌کننده میکروبیوم روده، ممکن است باعث وخیم‌ترشدن سرطان پوست شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «ملانوما» یا سرطان پوست زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های پوستی که رنگدانه تیره‌کننده ملانین، ملانیست‌ها را تولید می‌کنند، دچار جهش شده و به سرعت شروع به تقسیم می‌کنند. ملانوما می‌تواند به اندام‌هایی مانند استخوان، ریه، کبد و مغز سرایت کند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر آنتی‌بیوتیک‌ها بر سرطان پوست، مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از موش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان رشد تومور ناشی از ملانوما را در استخوان‌های موش‌های تحت درمان با آنتی‌بیوتیک‌های تخریب‌کننده میکروبیوم روده بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که تعداد سلول‌های تومور استخوان در موش‌های تحت درمان با آنتی‌بیوتیک و فاقد میکروبیوم بیشتر از گروه کنترل بدون آنتی‌بیوتیک بود.

محققان همچنین نشان دادند که میکروبیوم روده با انتقال سلول‌های ایمنی از روده به مغز استخوان‌های حامل تومور، رشد تومور استخوان را مهار می‌کند. تسریع رشد تومور استخوان در موش‌ها به دلیل کاهش میکروبیوم ناشی از آنتی‌بیوتیک نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است به صورت بالقوه بر بیماران ملانوما تأثیر منفی بگذارد.

کد خبر 604681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.