اورهان پاموک در مسیر نگارش کتاب جدید است

نویسنده مشهور ترکیه با معرفی عنوان کتاب جدیدش گفت این کتاب در دست نوشته شدن است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دیلی صباح، اورهان پاموک در یک نشست مطبوعاتی در موزه معصومیت خودش در استانبول با معرفی کتاب جدیدش با عنوان «ورق بازان» گفت داستان آن حول گروهی از شخصیت‌هاست که شروع به بازی با ورق‌هایی از سراسر جهان می‌کنند و تصمیم می‌گیرند بازی خودشان را شکل بدهند.

وی گفت: قهرمانان داستان در حال صحبت با هم هستند و در نقطه‌ای از داستان به این نتیجه می‌رسند که «چرا یک نسخه بومی از این بازی نسازیم؟ بگذار سلطان جای شاه بنشیند و خانم جای ملکه را بگیرد».

این نویسنده افزود: این که چگونه این ورق‌های جدید خلق می‌شوند داستان رمان جدید من است و من همچنین کارت‌های بازی را هم می‌سازم. این بار قرار نیست موزه بسازیم بلکه ورق‌های جدید بازی خلق می‌کنیم.

انتخاب عنوان کتاب با توجه به مجموعه‌ای از نقاشی‌های معروف پل سزان نقاش مشهور پست امپرسیونیست فرانسوی که کارگران را در حال ورق‌بازی نشان می‌دهد، انتخاب شده است.

پاموک جدیدترین کتابش را سال پیش با عنوان «شب‌های طاعون» به زبان ترکی منتشر کرد و قرار است این کتاب ماه آینده به زبان انگلیسی منتشر شود.

«اسم من سرخ است»، «برف» و «موزه معصومیت» از شناخته‌شده‌ترین آثار این نویسنده ترک هستند. وی سال ۲۰۰۶ جایزه نوبل ادبیات را کسب کرد.

این نویسنده ۷۰ ساله از کتاب‌هایش نقاشی‌هایی هم می‌کشد که برخی از آنها در موزه معصومیت وی که بر مبنای رمانی به همین نام از سال ۲۰۰۸ کشیده شده‌اند، در معرض دید قرار دارند. وی این موزه را سال ۲۰۱۲ بنا کرد.

وی خودش ۸۳ بخش این موزه را روی کاغذ طراحی کرد که هر یک ارجاعی به بخشی از این کتاب است. این موزه سال ۲۰۱۴ برنده جایزه موزه سال اروپا شد.

پاموک روز جمعه ۶ بخش دیگر به موزه افزود که درباره ۶ فصل دیگر همان کتاب هستند و یادآوری کرد که در یک دهه‌ای که از عمر این موزه می‌گذرد ۲۸۵ هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند که حدود نیمی از آنها از کشورهای دیگر بوده‌اند.

به گفته وی اومبرتو اکو رمان‌نویس مشهور ایتالیایی که سال ۲۰۱۶ درگذشت و مو یان برنده جایزه نوبل چین از جمله بازدیدکنندگان این موزه بوده‌اند.

کد خبر 604629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.