از هلاکت قاتل و همدستش در درگیری مسلحانه تا قتل وکیل پایه یک دادگستری

هلاکت قاتل و همدستش در درگیری مسلحانه، انهدام باند راهزنان مسلح، کشف قرص‌های ممنوعه در اتوبوس مسافربری، اخاذی از دختران، قتل دو جوان در درگیری خونین و قتل وکیل پایه یک دادگستری را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان گیلان، اظهار کرد: درپی انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی مأموران انتظامی و یگان تکاوری شهرستان کهنوج، محل اختفا یک قاتل مسلح به همراه دو نفر از همدستانش در یکی از محله‌های شهرستان کهنوج شناسایی و مأموران جهت دستگیری آنها به این مکان اعزام شدند.

وی افزود: اشرار مسلح که خود را در محاصره پلیس دیدند بدون توجه به اخطارهای مأموران شروع به تیراندازی به سمت مأموران کرده و حاضر به تسلیم نشدند و در نهایت پس از دو ساعت درگیری و تیراندازی متقابل، قاتل مسلح و همدستش به هلاکت رسیدند و ضمن دستگیری یک متهم دیگر، در بازرسی از این منزل دو قبضه سلاح جنگی با پنج تیغه خشاب و ۱۰۲ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: این قاتل در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ با شلیک سلاح کلاش، یک شهروند را در شهرستان رودبار جنوب به قتل رسانده و متواری شده بود و به همراه دیگر همدستانش، سوابق متعددی از قبیل سرقت‌های مسلحانه، حمل موادمخدر و شرارت را در کارنامه خود داشته‌اند.

انهدام باند راهزنان مسلح

امید رضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج اظهار کرد: با رصد و پیگیری‌های اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، محل اختفای این باند در جنوب استان شناسایی و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری اعضای این باند صادر شد.

وی ادامه داد: در این عملیات که به صورت مسلحانه صورت گرفت، دو شرور مسلح به هلاکت رسیدند و یک متهم دیگر بازداشت شده است. باند مذکور از باندهای فعال قاچاق مواد مخدر محسوب می‌شد که محموله‌های مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور به استان‌های عمقی کشور منتقل می‌کردند.

دادستان کهنوج ضمن تقدیر از مأموران اداره اطلاعات شهرهای جنوبی استان و مأموران فراجا در کهنوج، افزود: در این عملیات علاوه بر کشف مقادیری مواد مخدر، تعدادی سلاح جنگی از نوع کلاشینکف نیز کشف و دو دستگاه خودرو توقیف و یک واحد مسکونی پلمب شد.

کشف قرص‌های ممنوعه در اتوبوس مسافربری

سرهنگ جواد بخشی پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۷۶ هزار و ۷۰۰ عدد قرص ترامادول که داخل اتوبوس جاساز شده بود، کشف و ارزش ریالی قرص‌های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

اخاذی از دختران

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از شهروندان به همراه مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شدم و پس از مدتی با او قرار ملاقات گذاشتم که در این دیدار وی اقدام به گرفتن چند عکس دو نفره کرد و پس از آن از طریق همان عکس‌ها از من اخاذی کرد؛ لذا از پلیس تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.

وی افزود: با انجام بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد فرد اخاذ اقدام به اخاذی مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال شامل طلا و وجه نقد از شاکی کرد و متهم که با هویت جعلی خود را پنهان کرده بود در کوتاه‌ترین زمان مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی، گفت که از اقدام خود پشیمان است و طلب عفو بخشش داشت. در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع قضائی شد.

وی اضافه کرد: والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آنها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد ناشناس نیست، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از فرزندان ما وجود دارد.

قتل ۲ جوان در درگیری خونین

سرهنگ مستجاب فتحی، جانشین انتظامی مراغه اظهار کرد: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد نزاع و درگیری در روستای ورجوی شهرستان مراغه بلافاصله مأموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل مشاهده شد این نزاع میان سه جوان و با سلاح سرد صورت گرفته است و هر سه نفر مصدوم شدند و به علت شدت جراحات، دو نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند.

جانشین انتظامی مراغه ادامه داد: نفر سوم که قاتل بود دستگیر و پس از مداوا با تشکیل پرونده به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد. علت قتل در حال بررسی است و نتیجه به زودی اعلام خواهد شد.

قتل وکیل پایه یک دادگستری

سرهنگ ضرغام سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان چگنی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل (وکیل) در شهرستان چگنی بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات قانونی و پلیسی، متهم کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی، با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چگنی تصریح کرد: پس از تحقیقات پلیسی به عمل آمده، متهم به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی اعلام کرده است.

کد خبر 604628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.