مردم به مرزها مراجعه نکنند/خروج ۲میلیون و ۴۷۰ هزار زائر در ایام اربعین

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: ۴۸.۶ درصد زائران از مرز مهران، ۲۸.۴ درصد از شلمچه، ۱۱.۸ درصد از چذابه، ۸ درصد از مرز خسروی و حدود ۳ رصد از زائران نیز از مرز باشماق و تمرچین عبور کرده‌اند.

مهدی مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزهای ایران و عراق، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا آخرین ساعات شب گذشته _یکشنبه بیستم شهریورماه_ حدود دو میلیون و ۴۷۰ هزار زائر از مرزها برای زیارت به عراق سفر کرده و ۷۸۱ هزار نفر در این مدت به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه مرز مهران بیشترین سهم در عبور زائران را داشته است، افزود: ۴۸.۶ درصد زائران از مرز مهران، ۲۸.۴ درصد از شلمچه، ۱۱.۸ درصد از چذابه، هشت درصد از مرز خسروی و حدود سه رصد از زائران نیز از مرز باشماق و تمرچین عبور کرده‌اند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی، مرزهای مهران، شلمچه و خسروی شلوغ و تراکم زائران در آن زیاد بوده که بخش زیادی از این شلوغی به واسطه ورود زائران به ایران است.

مخبر اضافه کرد: در محورهای منتهی به مرز مهران، محور حمیل_سرابله_ایلام شاهد ترافیک سنگین در محدوده سرابله و تونل آزادی هستیم؛ همچنین محور ایلام مهران و برعکس در محدوده کمربندی مهران و حدفاصل مهران تا پایانه مرزی، ترافیک سنگین گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در مرز شلمچه، محور خرمشهر_شلمچه ترافیک سنگین وجود دارد. در سایر مرزها از جمله جذابه و خسروی تردد روان است. بخش زیادی از سفرهای سال جاری با خودرو شخصی بوده به نحوی که حدود ۱۴۰ هزار خودرو شخصی تا روز گذشته خودرو پارک شده وجود داشته است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در مرزها و به ویژه کشور عراق توصیه می‌شود مردم سفر خود را به تعویق انداخته و به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند.

کد خبر 604575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.