عزم دبی برای تبدیل شهر به پایتخت تجارت دیجیتال جهان

مدیران دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی، عزم خود را جزم کرده‌اند از رویکردهای دیجیتالی نظیر زنجیره تامین و خدمات الکترونیک هوشمند برای ایجاد یک پلتفرم جدید جهت توسعه جامعه دیجیتالی شهر بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین استراتژی فناوری-محور دبی برای ایجاد یک الگوی تجاری از کمپانی‌های انتشار صفر کربن به‌زودی به شکل یک بستر دیجیتالی گسترش خواهد یافت. مدیران بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی در نظر دارند به واسطه توسعه این بستر جدید، دبی را به مرکز تجارت دیجیتالی دنیا تبدیل کنند و از این طریق، هویت جدید دیگری نیز در سراسر دنیا برای شهر به وجود بیاورند.

اقتصاد دیجیتالی

اقدامات برنامه‌ریزان دبی در رابطه با ایجاد مناطق تجاری دیجیتالی از یک سال پیش آغاز و فضای خاصی برای پیاده‌سازی پروژه‌های مربوطه برای آن در نظر گرفته شده است. این منطقه مراکز متعددی مانند یک فرودگاه، مرکز سیلیکونی دبی و بخش تجاری آن را در بر گرفته است که مدیران هدف اصلی خود از توسعه آن را ایجاد فضایی فراگیر با تلفیقی از مناطق تجاری معرفی کرده‌اند که به دنبال آن خواهند توانست اقتصاد را بهتر و بیشتر از قبل حمایت کنند، به ایجاد یک اکوسیستم جدید بپردازند که قابلیت خدمت‌رسانی به تمام بخش‌های استراتژیک شهر را دارد و رقابت‌پذیری را در سراسر کشور افزایش دهند. پیش‌بینی شده است که این اقدام تعهد منطقه آزاد ذکر شده را به توسعه اقتصاد دیجیتالی از طریق سرعت بخشیدن به رشد کمپانی‌ها و همچنین افزایش جریان سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع مختلف تقویت کند.

مدیران در نظر دارند برای تحقق تمام این اهداف از رویکردهای دیجیتالی مختلف مانند زنجیره تأمین و خدمات الکترونیک هوشمند بهره بگیرند تا در نهایت به رشد جامعه دیجیتالی شهر کمک کنند و زیرساختی را به وجود بیاورند که تحولات دیجیتالی را به طور کامل پوشش می‌دهد.

عزم دبی برای تبدیل شهر به پایتخت تجارت دیجیتال جهان

کد خبر 604567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.