حضور ۱۰۰ نفر از جانبازان ویلچرنشین در پیاده‌روی اربعین

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از جانبازان ویلچرنشین به پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند، گفت: این جانبازان با توجه به وضعیت خاصی که دارند، تداعی پایداری، مقاومت و جهاد هستند و با حضورشان فضای خاصی را در مسیر ایجاد خواهند کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمحمدصادق هاشمی درباره برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اربعین امسال تلاش کرد تا از موکب‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای شلمچه، مهران و دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند، حمایت کند.

وی افزود: از دیگر اقدامات پویش «همسفر من»، زیارت اربعین به نیابت از شهدا است که برخی از زائران به عنوان نایب‌الشهید در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند. این کار یک حرکت مردمی بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران از آن حمایت کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به اینکه مرز شلمچه مرز عبور زائران خارجی است، مترجمان انگلیسی، فرانسوی و عربی در موکبی مستقر شدند و اقلام فرهنگی در اختیار آنها گذاشتیم تا با زائران خارجی ارتباط بگیرند و هدایای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را از این طریق اهدا کنند.

هاشمی با بیان اینکه ما تلاش کردیم، بیشتر از کارهای مردمی حمایت کنیم، گفت: پیش‌تر قاعده به این صورت بود که سازمان‌ها در حوزه دولتی خودشان موکب برپا می‌کردند، اما ما امسال به جای اینکه موکبی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر بگیریم، در راستای مردمی‌سازی از گروه‌های مختلف مردمی حمایت کردیم.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حمایت از گروه‌های مردمی اعتبار خوبی تخصیص داده است، در صورتی که با این اعتبار می‌توانست یک موکب بزرگ در مسیر کربلا و نجف راه‌اندازی کند و در آنجا خدمات ارائه دهد، اما تصمیم بر این بود که از گروه‌های مردمی حمایت شود.

هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به تقویت حلقه‌های میانی بپردازد و تلاش این دولت برای مردمی‌سازی کردن کارها است. اقدامات فرهنگی از جمله کارهایی است که اگر دولتی شود، مرگ آن فرا می‌رسد. دولت و حاکمیت با حمایت‌های حداقلی خود تلاش می‌کنند تا این اقدامات پا بگیرد و راه بیفتد، به همین منظور حتماً باید از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی حمایت شود.

کد خبر 604561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.