نصب سرعت‌گیر در معابر منتهی به ۳۰ مدرسه در منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از اجرای طرح ترافیکی و آماده‌سازی این منطقه برای مهرماه و بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: بعضی مدارس به خط‍‌کشی، نصب سرعت‌گیر و علائم ترافیکی نیاز دارد که در این راستا حدود ۳۰ مدرسه شناسایی شده است و تا پایان شهریورماه نواقص آنها رفع می‌شود.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وقفه دو ساله در فعالیت مراکز آموزشی شهر اصفهان، اظهار کرد: امسال با تشکیل ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «تمام شهر مدرسه است»، اقداماتی همچون رنگ‌آمیزی جداول محدوده گذرگاه‌های عابرپیاده با رنگ‌های زرد و مشکی، هرس درختان و پرچین‌های فضای سبز، نظافت رفیوژهای میانی خیابان‌ها و ساماندهی خیابان‌های کم‌عرض در برنامه‌های منطقه پنج اولویت‌بندی شده است که تا پایان شهریورماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار شهروندان این است که حمل‌ونقل عمومی در روزهای ابتدایی مهرماه خدمات شایسته‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم کند که در این زمینه با شرکت‌های واحد اتوبوسرانی و مدیریت تاکسیرانی مذاکرات لازم انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی مدارس به خط‌کشی، نصب سرعت‌گیر و علائم ترافیکی نیاز دارد، افزود: حدود ۳۰ مدرسه در این خصوص شناسایی شده است که تا پایان شهریورماه نواقص آنها با کمک آموزش‌وپرورش رفع می‌شود.

وی با اشاره به نصب استند دوچرخه در ۱۵ مدرسه، گفت: در راستای استفاده دانش‌آموزان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سرویس مدارس و دوچرخه برای دسترسی آسان‌تر به مدرسه، در تلاش هستیم ضمن شناسایی گلوگاه‌ها و نقاط پرتراکم به‌ویژه در سطح معابر فرعی، نسبت به نصب تابلوهای موقت هدایت ترافیکی با هدف تسهیل در دسترسی به معابر اصلی اقدام کنیم.

رضایی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های ستاد مهر امسال و حضور پررنگ تمام بخش‌های شهرداری در این طرح، اضافه کرد: افزایش ایمنی، تسهیل در عبور و مرور، جلوگیری از اختلال ترافیکی و انسداد شبکه معابر و سردرگمی وسایل نقلیه بخشی از اهداف ستاد مهر است.

کد خبر 604541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.