خدمات درمانی هلال‌احمر در اربعین/ویزیت ۴۵۰ هزار زائر اربعین در مراکز درمانی هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۵۵۴ هزار و ۱۰۶ خدمت درمانی در ٣٩ درمانگاه این جمعیت مستقر در کشور عراق طی چهار روز اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، امسال در مراسم اربعین جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات به زائران است، در شهر نجف اشرف، بیمارستان امام علی (ع)، درمانگاه النبا و کلینیک‌ها آماده خدمت‌رسانی به زوار است. در شهر کربلای معلی نیز بخش‌هایی از دو بیمارستان الحسین (ع) و ابومهدی المهندس در اختیار هلال‌احمر است که در کنار درمانگاه‌های تخصصی به زائران ارائه خدمت می‌کنند. در دیگر شهرها مانند کاظمین، سامرا و امام زاده سیدمحمد کادر بهداشت جمعیت هلال‌احمر آماده ارائه خدمت به زائران هستند، همچنین در مرزهای شمال غربی از اقلیم کردستان آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی هلال‌احمر مستقر هستند.

در این باره پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار می‌کند: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جاری و همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ۵۵۴ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه‌های هلال‌احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی بهره‌مند شده‌اند.

وی می‌افزاید: تاکنون تعداد ۴۰۱ هزار و ٨٨٧ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۶ هزار و ۵۲۴ مورد ویزیت پزشک داخلی، هشت هزار و ٧٠ ویزیت هم به صورت اورژانسی در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه‌های هلال‌احمر تصریح می‌کند: علاوه بر موارد مذکور، تعداد هشت هزار و ۶۱۲ نفر توسط پزشک متخصص زنان، هفت هزار و ۱۳۴ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، هشت هزار و ١٨٠ نفر توسط پزشک ارتوپد و هفت هزار و ۳۴۶ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده‌اند.

وی اظهار می‌کند: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ١٠١ هزار و ۲۱۴ مورد سرم‌تراپی، ۲۶ هزار و ۳۴ مورد تزریقات، تعداد ٧ هزار و ۲۲۴ مورد پانسمان و بانداژ و ٢ هزار و ۴۳۱ مورد گچ و آتل بوده است.

کولیوند می‌گوید: همچنین دو هزار و ۸۱۵ نفر از خدمات نوار قلب، چهار هزار و ٩٧٢ نفر از خدمات تست قندخون، دو هزار و ۵۴۳ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ۵۳۰ نفر اکسیژن‌تراپی استفاده و ۵۶۶ مورد هم از سونداژ استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به گرمای بسیار شدید حاکم بر کشور عراق اظهار می‌کند: تاکنون تعداد ٩٧ هزار و ۲۴۹ نفر با علائم شدید گرمازدگی به درمانگاه‌های هلال‌احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، درمانگاه‌های هلال‌احمر خدمات دارویی و درمانی خود را در سه سطح مختلف به زائران ارائه می‌کند و این سطوح بر اساس میزان بهره‌گیری از خدمات درمان، دارو و بستری تعیین می‌شود. شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

کد خبر 604533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.