دولت هر چه سریع‌تر لایحه جامع انتخابات را ارسال کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید بر این که دولت باید هرچه سریع‌تر لایحه جامع انتخابات را ارسال کند، گفت: با توجه به اینکه امسال بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار خواهد گرفت، اگر لایحه جامع انتخابات به مجلس نرسد، تا سال آینده نهایی نمی‌شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لایحه جامع انتخابات اظهار کرد: دولت قبل لایحه جامع انتخابات را در پایان دوره مجلس ارسال کرد و با توجه به اینکه زمان کافی برای بررسی لایحه در کمیسیون و صحن وجود نداشت، لایحه به نتیجه نرسید و دولت کنونی نیز لایحه را برای بررسی بیشتر پس گرفته است.

وی با اشاره به تجمیع سه طرح نمایندگان برای انتخابات افزود: با توجه به اختلاف نظرهایی که در زمینه استانی شدن انتخابات وجود داشت، این طرح نهایی نشد، در این دوره از مجلس، نمایندگان دوباره پیگیر تدوین قانون جامع انتخابات هستند؛ از این‌رو طرحی ارائه کردند که کلیات آن تصویب شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر لایحه جامع را ارسال کند، گفت: در این صورت این لایحه با طرح مجلس تجمیع و هم‌پوشانی می‌شود اما با توجه به اینکه امسال بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار خواهد گرفت، اگر لایحه جامع انتخابات به مجلس نرسد، به نظر نمی‌رسد که سال آینده بتوانیم آن را نهایی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کنونی در برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: رفع بسیاری از موازی‌کاری‌ها در برگزاری انتخابات ضروری است، بنابراین انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر لایحه را ارسال کند و به دلیل آماده شدن چهارچوب اصلی این لایحه در دولت قبل به نظر نمی‌رسد که دولت کنونی نیازمند زمان زیادی برای اصلاح و بازنگری آن باشد.

کد خبر 604458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.