ضرورت پیگیری معضلات کشاورزان دشت خانمیرزا

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دشت خانمیرزا از چرخه تولید کشاورزی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه بیستم‌ویکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از طرح‌های کشاورزی بسیار مهم در استان چهارمحال‌وبختیاری دشت خانمیرزا بوده که از چرخه تولید خارج شده است، این دشت در گذشته بهترین دشت برای تولیدات کشاورزی بود، لذا انتظار می‌رود انتقال آب به این دشت تا دو سال آینده انجام گیرد، در حال حاضر با خشکی چاه‌ها، این دشت دچار فرونشست شده است، لذا باید هرچه سریع‌تر آب به این منطقه انتقال یابد.

وی افزود: دشت دیناران با هشت هزار هکتار از مهم‌ترین دشت‌های استان چهارمحال‌وبختیاری است که می‌تواند از رودخانه بازفت تأمین آب شود و برای چهار هزار نفر شغل ایجاد کند، اگر این اتفاق بیفتد، تحول بزرگی در شهرستان اردل به وجود خواهد آمد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه طرح‌های دیگری نیز وجود دارد که با مشکل مواجه شده است و باید به آن‌ها رسیدگی کرد، گفت: فاز اول طرح دشتک تکمیل و فاز دوم نیز با ۲۰۰ هکتار برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است و امیدوارم به سرانجام برسد.

وی با اشاره به خسارات سیل در بخش کشاورزی، گفت: لازم است خسارات کشاورزان پرداخت و زیان آن‌ها جبران شود، صدور اسناد اراضی کشاورزی، سامانه نوین آبیاری و انتقال آب، زراعت گیاهان کم آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، باید برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

کد خبر 604456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.