برگزاری همگردی و دیدار با سینماهای قدیم اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری همگردی و دیدار با سینماهای قدیم اصفهان در قالب برنامه «سلام سینما» به مناسبت روز ملی سینما خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان گنجینه‌های فرهنگی بسیار متفاوتی دارد این گنجینه می‌تواند در قالب یک مجموعه باشد اما این در کنار هم بودن باعث می‌شود بسیاری از این گنجینه‌ها در کنار یکدیگر کمتر دیده شود. اصفهان دارای یک مجموعه گنجینه در محور چهارباغ عباسی است که متشکل از آثار تاریخی، سنت، فرهنگ و مشاغل است که به‌عنوان میراث ناملموس شهر اصفهان شناخته می‌شود.

وی افزود: اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت روز ملی سینما تصمیم گرفت با جانمایی‌هایی سینماهای قدیمی شهر اصفهان، یاد این سینماها که اکنون بسیاری از آنان از بین رفته است را برای شهروندان اصفهان زنده کند زیرا این سینماها بخشی از هویت شهروندان این شهر هستند و باید آنان از تاریخ فرهنگی و هنری شهر خودآگاه باشند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: درواقع این اداره با اجرای برنامه همگردی با عنوان «سلام سینما» به دنبال این است که جاذبه‌های نهفته و شاید فراموش شده اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر را به شهروندان معرفی کند زیرا شهر اصفهان بیشتر بعد گردشگری و آثار تاریخی آن برای شهروندان و حتی گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده است درصورتی‌که این شهر گنجینه‌های فرهنگی زیادی همچون سینماها دارد که جا دارد بیشتر معرفی و به آن‌ها پرداخته شود.

برگزاری همگردی و دیدار با سینماهای قدیم اصفهان

وی ادامه داد: «سلام سینما» از امروز به مناسبت روز ملی سینما از ساعت ۱۷ شروع می‌شود که افرادی داوطلب برای شرکت در این برنامه در محور چهارباغ حضور پیدا می‌کنند در این برنامه سینماهایی که در این محور بوده و به تاریخچه فعالیت آن پرداخته خواهد شد. ضمن اینکه در کنار توضیح راهنمای همگرد برنامه، بروشورها و بولتن‌هایی در اختیار شرکت‌کننده برای معرفی این گنجینه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

مساح اضافه کرد: ثبت‌نام این طرح تا ساعت ۱۲ امروز _دوشنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ ادامه دارد و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند با شماره تماس ۳۲۲۰۸۱۸۰ تماس بگیرند یا به شماره واتس‌آپ ۰۹۳۰۷۵۶۳۲۱۵ پیام دهند. هزینه شرکت در این برنامه رایگان است و بر اساس درخواست شرکت‌کنندگان و آمار ثبت‌نام این برنامه در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 604451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.