نکونام یار غار کارلوس کی‌روش؟

با برکناری اسکوچیچ از هدایت‌ تیم ملی و بازگشت‌ کی‌روش به ایران، اخباری مبنی بر انتخاب جواد نکونام به عنوان دستیار اول این سرمربی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام، ملی‌پوش سابق ایران که در کارنامه خود حضور در کادر فنی تیم ملی ایران را به عنوان دستیار نیز تجربه کرده است، از معدود مربیان جوان لیگ برتر است که تیم‌های تحت هدایت او چه در لیگ آزادگان و چه در لیگ برتر، عملکرد موفقی را از خود به نمایش گذاشته است.

با برکناری «اسکوچیچ» از هدایت تیم ملی و جایگزین شدن «کارلوس کی‌روش»، اخباری مبنی بر انتخاب نکونام به عنوان دستیار این سرمربی پرتغالی به گوش می‌رسد و با توجه به نزدیک بودن احتمالی جواد لالیگایی به تیم ملی، در نظر داریم عملکرد این مربی را مورد بررسی قرار دهیم:

حضور کوتاه در قامت مربی تیم ملی

جواد نکونام پس از کناره‌گیری از فوتبال در تابستان سال ۹۵ برای دوره‌ای کوتاه به عنوان مربی تیم ملی و دستیار کارلوس کی‌روش انتخاب شد. جنجال بزرگ نکو پس از گل ایران به قطر از یاد فوتبال دوستان نمی‌رود که پس از گل دقایق پایانی تیم کشورمان مربی تیم ایران مشت‌های گره کرده خود را به سمت نیمکت حریف گرفت و حواشی زیادی در این خصوص ایجاد شد. نکونام پس از حضور چندماهه روی نیمکت تیم ملی مربیگری را در لیگ دسته یک فوتبال کشور ادامه داد.

نکونام یار غار کارلوس کی‌روش؟

استارت نکو با خونه‌به‌خونه بابل

جواد نکونام در سال ۱۳۹۶ نخستین تجربه مربیگری خودش در لیگ آزادگان را با خونه‌به‌خونه بابل آغاز کرد و موفق شد این تیم را تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی جلو ببرد. این سرمربی علی‌رغم اینکه عملکرد مطلوبی از خوش به جا گذاشت و حتی رکورد ۷۱۳ دقیقه گل نخوردن با خونه‌به‌خونه را در کارنامه خودش ثبت کرد اما به دلیل اختلاف با صاحبان باشگاه در نیم‌فصل اول از این تیم جدا شد.

صعود دراماتیک با نساجی مازندران

نکونام پس از جدایی از خونه‌به‌خونه بابل در نیم فصل دوم همان سال برای هدایت نساجی جایگزین داوود مهابادی شد. جواد لالیگایی در شرایطی هدایت شمالی‌ها را به عهده گرفت که این تیم با ۴۱ امتیاز در رده پنجم رقابت‌های لیگ آزادگان قرار داشت و صعود به لیگ برتر برایش کمی دور از ذهن بود. نکونام در مصاحبه‌ای اعلام‌کرد در ۹ هفته پایانی تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا نساجی را پس از چندین سال راهی لیگ برتر کند و در هفته پایانی با تفاضل گل موفق شد یک صعود دراماتیک در سال ۱۳۹۷ را رقم بزند تا رکورد جوان‌ترین مربی لیگ برتر را به نام خودش ثبت کند.

تیم ملی ایران

روزهای خوش با فولاد خوزستان

جواد نکونام در فصل ۹۸_۹۹ با فولاد خوزستان موفق به کسب ۵۱ امتیاز شد و با کسب جایگاه سوم به کار خودش پایان داد. این سرمربی با شکست استقلال تهران در جام حذفی موفق شد اولین جام خود را در دوران مربیگری کسب کند. در فصل ۹۹_۱۴۰۰ فولاد به همکاری خودش با نکونام پایان داد اما به دلیل عملکرد ضعیفی که در دوران ویسی به نمایش گذاشت بار دیگر در میانه فصل سرمربی موفق خودش را باز گرداند تا با شکست پرسپولیس در دیدار سوپر جام، دومین افتخار خودش با او را کسب کند. ناگفته نماند نکونام درحال‌حاضر تنها سرمربی لیگ برتر است که در مرحله یک هشتم قهرمانان آسیا قرار دارد که از این حیث هم عملکرد وی قابل توجه است.

با توجه به نزدیک بودن تفکرات کی‌روش و جواد نکونام و از طرف دیگر عملکرد موفق این سرمربی در لیگ برتر، آغاز فعالیت وی با تیم ملی آن چنان دور از ذهن نیست و باید دید مدیران فولاد با جدایی سرمربی موفق خودشان موافقت می‌کنند یا خیر.

کد خبر 604446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.