وضعیت سینماهای استان اصفهان به روایت آمار

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان آخرین وضعیت سینماهای این استان را از لحاظ تعداد سالن، فروش بلیت، شهرستان‌های فاقد سینما، آمار فروش فیلم‌ها، تعداد فیلم‌های اکران شده، سرانه فضا سینما تشریح کرد.

رضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تشریح زیرساخت‌های سینمایی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان دارای ۳۰ سینما و ۵۶ سالن سینمایی است که سرانه فضای سینمای به ازای هر ۴۳۵ نفر یک صندلی است.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان استان اصفهان فاقد سالن سینما هستند، افزود: این شهرستان‌ها شامل آران و بیدگل، برخوار، بویین میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، فلاورجان و مبارکه است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تعداد فیلم‌های اکران شده در استان اصفهان هر سال متفاوت است اما سالانه نزدیک به ۵۰ فیلم در این استان اکران می‌شود.

وی با اشاره به میزان فروش گیشه‌های استان اصفهان در سال گذشته و شش‌ماهه نخست امسال، گفت: سال گذشته ۱۶۹ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال مبلغ فروش گیشه‌ها در استان اصفهان بوده است و در شش ماه نخست امسال گیشه‌ها ۲۰۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۲۰ هزار ریال فروش بلیت سینما داشته‌اند.

دهقان در خصوص فیلم‌های با فروش متوسط به بالا اضافه کرد: این میزان فروش به‌طور میانگین در شهر اصفهان ۱۵۰ هزار نفر است، همچنین از سال گذشته تاکنون دو فیلم در حوزه کودک و نوجوان اکران شده است.

وی اظهار کرد: تعداد مخاطبان سینماهای کشور در سال گذشته هفت میلیون و ۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر بوده که تعداد ۸۰۴ هزار و ۷۹۳ نفر از این جمعیت متعلق به استان اصفهان بوده است در شش ماه نخست امسال تعداد مخاطبان سینمایی کشور هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۴۴ نفر بوده که از این تعداد ۶۴۷ هزار و ۳۲ نفر از این جمعیت متعلق به استان اصفهان بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه میزان گنجایش سینماهای اصفهان ۱۲ هزار و ۶۷۰ صندلی است، افزود: امسال قیمت سینماهای مدرن ۴۵ هزار تومان، سینمای ممتاز ۳۵ هزار تومان و سینمای درجه‌یک ۳۰ هزار تومان است.

وی گفت: در سال گذشته درآمد داخلی سینمای کشور هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۸۳ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۳۳۴ ریال بوده که در شش ماه نخست امسال این درآمد دو هزار و ۴۳۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۹۳۸ رسیده است.

کد خبر 604414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.