تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای مکلف به دریافت کد (QR) هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم گفت: تمام تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای با هدف تولید محصولات سالم مکلف به دریافت کد (QR) هستند.

به گزارش ایمنا، محمدعلی سلامی در حاشیه همایش تخصصی گلخانه‌داران قم که در تالار آب آبفای استان برگزار شد، یکی از موارد مهم و با اهمیت در راستای الگوی کشت را توسعه گلخانه‌ها و افزایش سطوح گلخانه‌ای نه تنها در سطح استان، بلکه در کل کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به میزان کم تبخیر آب، مدیریت مصرف آب یک از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است لذا گلخانه‌ها افزایش بهره وری از آب را در کشاورزی امکان پذیر می‌کنند.

وی اشتغال‌زایی را از دیگر مزایای توسعه گلخانه‌ها عنوان کرد و افزود: گلخانه‌ها در سطوح پایین می‌توانند اشتغال زایی بالایی داشته باشند به نحوی که یک هکتار گلخانه حداقل برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به درآمد زایی گلخانه‌ها، ادامه داد: بسیاری از کشاورزان با هدف ایجاد اشتغال و درآمد زایی بیشتر برای فرزندان خود اقدام به احداث گلخانه می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله اشتغال‌زایی و درآمد زایی در کشور، اضافه کرد: هر یک‌هزار متر گلخانه برای یک نفر اشتغال‌زایی و هر سه هزار متر گلخانه درآمد مناسبی را برای یک خانوار خواهد داشت.

سلامی یکی از مباحث مطرح شده در این همایش را فعال شدن کد (QR) از مهرماه مطرح کرد و ادامه داد: تمام تولید کنندگان محصولات گلخانه‌ای با هدف تولید محصولات سالم مکلف به دریافت کد (QR) هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات محصولات گلخانه‌ای گاهاً استفاده بیش از اندازه سموم است و همین مسئله صادرات محصولات گلخانه‌ای را با مشکل مواجه می‌کند، لذا فعال شدن کد QR) نظارت بر محصولات گلخانه‌ای را با هدف ارتقای سطح سلامت و کیفیت محصولات افزایش خواهد داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه احداث گلخانه در استان حدود ۲۰ سال پیگیری شده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر ۳۰ هکتار گلخانه موجود در استان قم دو برابر شده لذا در حال حاضر ۱۷۵ نفر گلخانه‌دار با سطحی بالغ بر ۶۲ هکتار گلخانه فعال در استان داریم.

وی با اشاره به این به اینکه ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان قم وجود دارد، اظهار کرد: برای موفقیت در صادرات هر چه بیشتر محصولات گلخانه‌ای باید سطح سلامت و کیفیت آن را افزایش دهیم در همین راستا سال گذشته مقابله با آفات یک هکتار گلخانه را با پرورش و رها سازی سه نوع حشره مفید انجام شد که موفق بود.

کد خبر 604398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.