شیرین‌کننده‌های مصنوعی سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

گروهی از محققان معتقدند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر شیرین‌کننده‌های مصنوعی بر سلامت قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از ۱۰۳ هزار مرد و زن در فرانسه را برای حدود یک دهه مورد ارزیابی قرار دادند. در ابتدای مطالعه تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ شرکت‌کننده اعلام کردند که به صورت مرتب از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند.

در طول ۱۰ سال مطالعه، بیش از ۱۵۰۰ مشکل قلبی از جمله حملات قلبی، سکته مغزی، سفتی یا درد شدید قفسه سینه و نیاز به عمل جراحی برای باز کردن شریان‌های مسدود شده ثبت شد. محققان پس از بررسی تأثیر مصرف شیرین‌کننده مصنوعی بر مشکلات قلبی، نتیجه گرفتند که این مورد با یکدیگر در ارتباط هستند به طوری که مصرف بیشتر شیرین‌کننده‌های مصنوعی خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد.

محققان تاکید کردند که این مطالعه به صورت قطعی ثابت نمی‌کند که شیرین‌کننده‌ها به صورت مستقیم سلامت قلب را تضعیف می‌کنند، تنها نشان می‌دهد که بین این دو مورد ارتباط وجود دارد. با این وجود، پژوهشگران معتقدند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است آرایش میکروب‌های موجود در روده را تغییر دهد، بر التهاب بیفزاید و موجب نقص عروقی شود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 604350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.