سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از پروژه‌های مشارکتی

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اقداماتی که سال‌های گذشته در راستای اجرای پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، می‌توان انتظار برگشت سرمایه حدود یک‌هزار میلیارد تومانی را برای این منطقه متصور شد.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های این دوره مدیریت شهری در تأمین منابع مالی پروژه‌ها، اجرای آن به صورت مشارکتی است، در منطقه پنج شهرداری نیز پروژه‌هایی با این روش در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی در منطقه پنج اجرا شده است که در پایان شهریورماه می‌توان انتظار برگشت سرمایه حدود یک‌هزار میلیارد تومانی از آن را داشت، ادامه داد: در سال جاری نیز از این روش اجرای پروژه غافل نشدیم و پروژه‌هایی به‌عنوان سرمایه‌گذاری در منطقه پنج تعریف شده است که با اعلام فراخوان، سرمایه‌گذاران در آن مشارکت خواهند داشت تا به افق روشنی دست پیدا کنیم و شهرداری از اندوخته حاصل از آن، برای اجرای دیگر پروژه‌های منطقه استفاده کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است، می‌توان این میزان از سرمایه را برای منطقه پنج شهرداری متصور شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اراضی موجود در منطقه پنج، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه ساخت‌وساز است، لذا با توجه به حرکت جهان‌شهرها به سمت هوشمندی، لزوم توجه به این موضوع نیز احساس می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در شهر اصفهان موضوعات دانش‌بنیان وجود دارد که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌ویژه این شرکت‌ها نیز مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه رسیدن به شهر هوشمند نیازمند گام‌های بلند است و همت مدیریت ارشد شهر نیز بر همین موضوع است، اضافه کرد: پروژه‌های مشارکتی منطقه پنج در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد که به نظر می‌رسد این منطقه از نظر درآمدی غنی شود، اما باید این اقدامات مداوم باشد و در خلال پروژه‌های عمرانی به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها نیز توجه کنیم.

کد خبر 604332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.