افزایش سرانه فضای سبز در اولویت شورای شهر رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش سرانه فضای سبز و امکانات تفریحی برای شهروندان و گردشگران در اولویت برنامه‌های شورای ششم شهر است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همت شهرداری منطقه دو رشت و به منظور افزایش سرانه فضای سبز و خدمات‌رسانی به مادران و کودکان، پارک کودک به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع مجهز به وسایل بازی برای کودکان، در مجاورت پارک بانوان احداث شد و در هفته دولت امسال به بهره‌داری رسید.

وی با بیان اینکه احداث پارک‌های تخصصی برای کودکان، نوجوانان و سالمندان با توجه به افزایش جمعیت این قشر در جامعه از برنامه‌های اصلی شورای اسلامی شهر رشت است، افزود: شهرداری حاشیه رودخانه‌ها و فضاهای شهری را مرحله به مرحله آزادسازی و تملک کرده است و در آن فضای سبز و پارک محله‌ای ایجاد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهربازی باغ محتشم با ظرفیت ۵۰ درصد فعال است، در حالی که بر اساس قراردادی که شهرداری در دوره گذشته با پیمانکار بخش خصوصی منعقد کرده بود، باید دستگاه‌ها و تجهیزات بازی جدید در شهربازی نصب می‌شد که تاکنون محقق نشده است، بنابراین در خصوص این موضوع شورای اسلامی شهر رشت دو جلسه برگزار کرد و پیگیر آن هستیم تا پیمانکار با نصب تجهیزات جدید به تعهدات خود عمل کند.

وی تصریح کرد: پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان چند سال پیش توسط منابع طبیعی به شهرداری واگذار شد، اما اقدامات مناسبی از سوی مدیریت شهری وقت در پارک انجام نشده است؛ تکمیل قرارداد با منابع طبیعی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت ایجاد فضایی شاد و مفرح در پارک برای اوقات فراغت شهروندان در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهر است.

واثق‌کارگرنیا گفت: پروژه پارک آبی "گیل‌لند" رشت که قرار بود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در رشت باشد، از دوره پنجم شورای اسلامی شهر به دلیل تخصیص نیافتن زمین مناسب از سوی مدیریت شهری بلاتکلیف مانده است و تعیین تکلیف این پروژه نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

کد خبر 604303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.