تلاش شهرداری اصفهان برای اجرای طرح‌های علمی در حوزه ترافیکی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم تا با اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی در حوزه ترافیکی همچون طرح خیابان مسجدسید، ضمن ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، ترافیک روان‌تری را در این کلان‌شهر رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: امروز در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر لایحه دو فوریتی در رابطه با نام‌گذاری یک خیابان یا یک محل به نام حضرت آیت‌الله ناصری مطرح شد که این مهم با توجه به پیشنهاد مردمی و نگاه اعضای شورای اسلامی شهر برای رقم خوردن یک اتفاق ارزشمند با کیفیت مناسب انجام خواهد شد.

وی افزود: به دلیل آنکه محتوای این اقدام نیازمند کار کارشناسی شده است، دو فوریت آن از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رأی نیاورد و مقرر شد تا به صورت عادی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان پیشنهادی درخور، برای قدردانی هر چند ناچیز از زحمات این عالم ربانی ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لوایح مطرح شده در جلسه امروز، ادامه داد: دستور نخست جلسه بحث توافق‌نامه اعطای امتیاز تراکم در مجموعه خیابان مهرآباد در ازای فروش یک ملک آپارتمانی در خیابان شهید آیت‌الله قدوسی بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید و در ادامه برگزاری مناقصه برای واگذاری تجمیع خدمات نظافت ساختمان‌های شهرداری مطرح شد که با بحث‌ها و گفت‌وگوهای انجام گرفته این لایحه نیز به تصویب رسید.

وی با بیان آنکه موضوع مبایعه‌نامه و خرید سه قطعه زمین در محدوده دپوی خط دو متروی اصفهان نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به طور تقریبی ایستگاه‌ها و تونل بخش شمالی خط دو مترو رو به تکمیل است و نیاز به محل پشتیبانی و استقرار قطعات احساس می‌شود، به مساحت بسیار زیادی نیاز داریم و تملک و ایجاد زیرساخت دپو نیز کار بسیار سختی است که امروز با تملک بیش از ۳۳ هزار مترمربع با عدد ریالی ۱۴۴ میلیارد تومان در این محدوده به منظور بهره‌مندی در حوزه دپو گام مثبتی برداشته شد و امیدواریم مابقی متراژ مورد نیاز نیز تأمین شود و شاهد حرکت بزرگ در تکمیل خط دو مترو باشیم.

ضرورت پیگیری مشکلات شهرک شهید کشوری

صالحی اضافه کرد: انتخاب نمایندگان و اعضای ناظر شورای اسلامی شهر در مجموعه هیئت مدیره‌ها و شوراهای سازمان و شوراهای شهرداری نیز از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه علنی امروز مطرح شد، در این راستا با توجه به جمع‌بندی شورای هفته گذشته به طور تقریبی ترکیب سال گذشته در این حوزه حفظ شد و برنامه و اسامی چگونگی حضور اعضای شورای ششم شهر در بخش‌های مختلف شهرداری در سایت شورای اسلامی شهر اصفهان منتشر و پیوست می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی خیابان ناژوان و خیابان‌های منتهی به آن، اضافه کرد: بخشی از این ساماندهی در خیابان باغ فردوس با اصلاح ترافیکی انجام شده و بخش دیگر آن در حال طراحی است، امیدواریم با پیگیری، تعیین تکلیف املاک در محدوده ناژوان که در دستور کمیسیون ماده ۵ قرار دارد، انجام شود، همچنین در آخرین ابلاغ در جریان تعیین تکلیف حدود ۸۰۰ پلاک آن هستیم تا محدوده حاشیه اصفهان و خیابان‌های منتهی به ناژوان به سامان برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امیدوارم در رابطه با محدوده ناژوان به سرعت تصمیم گرفته شود تا شاهد اتفاقات خوب در این محدوده باشیم. در جلسه امروز مشکلات مجموعه شهید کشوری نیز به طور مجدد یادآوری شد، موضوع تحقیق و تفحص از این شهرک به صورت ویژه در حال پیگیری است که امروز از سوی رئیس هیئت تذکری در رابطه با تکمیل اطلاعات این پروژه مطرح شد.

وی با بیان اینکه موضوعات خدماتی و فرهنگی مجموعه شهرک شهید کشوری هم‌زمان در حال پیشرفت است تا بخشی از مشکلات این مجموعه کاهش یابد، ادامه داد: بیشتر نگرانی‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در حوزه ایمنی این شهرک است، لذا در تلاش هستیم تا هر چه زودتر تکلیف این اشکالات مشخص شود، طبیعی است هنگامی که مسائل طی سال‌ها پیگیری نشده باشد، با انباشتی از مسائل روبه‌رو می‌شویم.

صالحی اضافه کرد: اتفاقی که در این دوره افتاد آن است که پس از ۲۰ سال رفع مشکلات این شهرک با همراهی مجموعه شهرداری و تمام دستگاه‌ها در کمیسیون ماده ۵ طرح شهرک در ماه‌های گذشته مطرح و به تصویب رسید که قدم مثبتی است.

وی در خصوص اجرای طرح‌های ترافیکی در خیابان مسجد سید، گفت: طرح اتوبوس تندرو در آن در حال اجرا است، باید مد نظر داشته باشیم که طرح‌های جدید در حوزه کنترل ترافیک و آلودگی هوا به سمت محدودسازی خودروهای شخصی و ترغیب به سمت خودروهای حمل‌ونقل عمومی در حال انجام است.

با تکمیل خط دو مترو سبد حمل‌ونقل عمومی اصفهان تکمیل خواهد شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم ظرفیت شایسته مردم اصفهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی فراهم شود، تاکید کرد: در این راستا احداث رینگ ترافیکی چهارم برای هدایت خودروهای آلاینده به سمت خارج از شهر در حال پیگیری است، همچنین پروژه‌های ترافیکی و تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهر اصفهان نیز با جدیت دنبال می‌شود و موضوع خط دو مترو و قطار شهری اصفهان با سرعت کار خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: بخشی از سبد حمل و نقل عمومی نیز موضوع اتوبوس‌های تندرو است تا بتوانیم به نقطه‌ای ایده‌آل در فضای حمل و نقل برسیم، همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان باید به صورت هم‌زمان انجام شود تا شاهد کاهش بخشی از بار ترافیکی و آلایندگی مربوط به حمل و نقل شهری که بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی آلودگی را به خود اختصاص داده، باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ترافیک روان و هوای سالم‌تری داشته باشیم، نیازمند تصمیمات سخت است که یکی از این تصمیمات عمل کردن به برنامه‌های علمی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی است که البته یکی از فاکتورهای آن محدود شدن خودروهای شخصی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در خیابان‌هایی مانند مسجد سید و خیابان هشت بهشت جایگاه ویژه‌ای برای اتوبوس در نظر گرفته شده است که باید از این تجربه استفاده کنیم، اظهار کرد: به مرور زمان با اصلاح فرهنگ ترافیکی و کاهش پارک دوبل و پارک حاشیه‌ای در محل‌های توقف ممنوع و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی شده حوزه ترافیکی می‌توانیم مسیر همراهی با طرح جدید در خیابان مسجد سید را پشت سر بگذاریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با این نگاه و فرهنگ‌سازی مناسب از سوی شهرداری امیدواریم که شاهد روزهایی با ترافیک روان و هوای سالم‌تر در شهر باشیم. تجربه و گذشته زمان نشان داده که تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از خودروهای حمل‌ونقل عمومی درست است.

وی خاطرنشان کرد: گذشت زمان، تسریع اجرای پروژه و کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه پلیس راهور برای رعایت قوانین و مقررات محدوده اتوبوس‌های تندرو تجربه موفقیت جدید در خیابان مسجد سید را نصیب شهر اصفهان کند. بخشی از رینگ حمل‌ونقل عمومی باید به صورت شرقی، غربی، شمالی و جنوبی طراحی و تکمیل شود. همچنین با تکمیل خط دو مترو سبد حمل‌ونقل عمومی اصفهان تکمیل خواهد شد.

کد خبر 604298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.