شهریور تئاتری سمنان با ۶ اثر روی صحنه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: شش اثر نمایشی هنری ارزشمند تئاتر با عنوان نمایشگران عاشورایی با حمایت سازمان در حال اجرا است.

امیر نجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری شش نمایش هنری ارزشمند و تئاتر آئینی با عنوان «نمایشگران عاشورایی» اظهار کرد: حمایت و توجه به تولید، توسعه و اجرای برنامه‌های هنری از جمله تئاتر و احیای رویدادهای هنری به ویژه پس از محدودیت و وقفه‌ای که شرایط کرونایی در عرصه هنر ایجاد کرده، از سیاست‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در راستای پویایی شهری است.

وی افزود: توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل و روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم قلمداد شود و از آن به نفع نیازهای زمانه و خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: نمایش «نجوای بندگی» با هنرنمایی دختران و زنان هنرمند سمنانی در شبستان امامزاده یحیی (ع) از دهم الی سیزدهم شهریورماه، سوگواره «از سفر تا صفر» از ششم لغایت یازدهم شهریورماه همراه با اجرای شبیه خوانی در آستان مقدس امامزاده علی‌اشرف (ع) و سوگواره «شب‌های عاشقی» از هفتم لغایت شانزدهم شهریورماه در آستان مقدس امامزاده علویان روی صحنه رفته است.

نجم ادامه داد نمایش «مهدیاران» با جامعه مخاطب کودکان و نوجوانان و با هدف انتقال فرهنگ روضه خانگی و معرفی خاندان اهل بیت (ع) به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت از هفتم لغایت یازدهم شهریورماه در پارک موزه دفاع مقدس روی صحنه رفته است.

وی تصریح کرد: تئاتر «خورشید بر نیزه» از یکشنبه سیزدهم شهریورماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش روی صحنه رفته است و اجرای آن تا سه‌شنبه بیست‌ودوم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: نمایش «دمی در بازار هیزم‌فروشان» که از آثار فاخر تئاتر برای ایام پیش روی است، از بیست‌وپنجم شهریورماه تا هفتم مهرماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش روی صحنه خواهد رفت.

کد خبر 604269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.