استفاده از تمام ظرفیت‌های هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: این جمعیت از ابتدای شهریورماه در حالت آماده‌باش است و در داخل و خارج از کشور به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع طرح خدمات‌رسانی اربعین از دهم شهریورماه ۳۶ هزار و ۹۸۴ زائر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در نقاط مرزی کشور مراجعه کردند. با توجه به تردد زیاد زوار، چهار اردوگاه اسکان اضطراری در مرز خسروی ایجاد شده است و بالغ بر ۳۸ هزار نفر در شهر قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی اسکان موقت داشته‌اند.

در این باره «پیرحسین کولیوند» در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به استقرار کادر درمان مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و مراجعه بالای مردم برای دریافت خدمات درمانی، اظهار می‌کند: جمعیت هلال‌احمر با تمام توان خود در تلاش است تا به زائران اربعین حسینی خدمات شایسته ارائه کند و به همین منظور جهت رفع مشکلات و نواقص احتمالی به صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر مراکز درمانی ثابت و سیار مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر هستیم.

وی در جریان بررسی شرح وظایف هلال‌احمر در نظام سازمان پدافند غیرعامل کشور می‌افزاید: هلال‌احمر خود را قسمتی جداناپذیر از خدمت‌رسانی به مردم می‌داند و بر همین اساس در هر کجای کشور نیاز باشد به کمک مردم و مسئولان می‌شتابد اما ضرورت دارد تا طبق قانون عمل شده و امکانات لازم نیز برای خدمت‌رسانی در اختیار هلال احمر قرار گیرد.

در این جلسه «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آموزش‌های انجام شده به زائران اربعین حسینی که عازم عتبات عالیات بودند، می‌گوید: آموزش اصلی اساسی در هلال احمر است و مجتمع‌های آموزشی هلال‌احمر توانسته‌اند در این عرصه نقشی مهم ایفا کنند و بر همین اساس ضرورت دارد تا مجتمع‌های آموزشی هلال‌احمر توسعه یافته و به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

مدیریت بازگشت زائران از کربلای معلی موضوع بسیار مهمی است

در جلسه دیگری، سردار اشتری با تاکید بر مهم بودن بحث سلامت زائران، اظهار می‌کند: طی دو سه روز آینده موج بازگشت زائران به اوج خود خواهد رسید که لازم است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده و شرایطی فراهم شود تا زوار به سلامت بتوانند بازگردند. مدیریت بازگشت زائران از کربلای معلی موضوع بسیار مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش ایمنا، بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه هم بیش از ۸۰۰ نیروی عملیاتی، ۲۳ پایگاه امدادونجات جاده‌ای، ۲۰ پایگاه هوایی، تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های درمان و اسکان اضطراری و۱۶ شعبه شهرستانی به منظور خدمت‌رسانی به زوار در مرز خسروی، جاده‌های ورودی به استان تا زمان خروج از استان و جاده‌های منتهی به خط مرز شیری درحال فعالیت هستند و در این مدت بیشتر مصدومیت‌ها مربوط به گرمازدگی بوده و تنها یک فوتی به علت کهولت سن رخ داده است، به حدود ۶۵۰ مصدوم که دچار گرمازدگی شده یا از حال رفته بودند، امدادرسانی شده است.
کد خبر 604262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.