موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجربه موفق در استفاده از ابزار کارآمد هنر است

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجربه موفق استفاده از ابزار کارآمد هنر در انتقال ارزش‌های انقلابی و معنوی به طیف گسترده‌ای از نسل‌های مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر پس از ارائه گزارش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص اقدامات انجام شده در موزه ملی انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجربه موفق استفاده از ابزار کارآمد هنر در انتقال ارزش‌های انقلابی و معنوی به طیف گسترده‌ای از نسل‌های مختلف بوده است و امیدوارم که با استفاده از ظرفیت این زیرساخت بتوانیم در ارائه الگوی واقعی از عمل‌گرایی انقلابی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عمل کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاداتی درباره موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ادامه داد: لازم است در برنامه‌های آتی موزه دفاع مقدس در خصوص به روزرسانی مجموعه به ویژه برای بخش شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای زن و نقش بانوان در تاب‌آوری جامعه در دفاع مقدس انجام شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هم‌زمانی و تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: لازم است در هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای برای نسل جدید از طریق ظرفیت شورای برنامه‌ریزی و بر اساس مصوبه "برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار جهاد و شهادت" مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربیاتی مانند استقبال دانش‌آموزان ابتدایی از اجرای سرود سلام فرمانده، توسعه بازدیدهای گروهی تعاملی از محل موزه انقلاب اسلامی که خود دانش‌آموز نیز احساس مشارکت در اجرای برنامه داشته باشد می‌تواند فرصت خوبی در این سنین باشد.

شمس‌احسان با بیان اینکه هویت‌یابی و اشراف به ارزش‌های یک عامل محافظت‌کننده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است انتظار داریم تلاش‌های دو طرفه در این خصوص افزایش یابد، افزود: امروز پس از گذشت سه دهه از دفاع مقدس باید بتوانیم به تبیین نقش خانواده در پیروی رزمندگان و حفظ روحیه آن‌ها و بازتولید فرهنگ ایثار بپردازیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌تواند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به کار گرفته شود، امروز نیاز داریم که دفاع مقدس را حماسه‌وار وارد حافظه بصری شهروندان کنیم و مقاومت رزمندگان و فداکاری آنها برای میهن را در قالب‌های بصری زیبایی‌شناسانه نشان دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ساخت فیلم و نماهنگ‌های باکیفیت و غنی از جلوه‌های ویژه بصری و فنی، تولید موسیقی با اشعار فاخر و حماسی و روایت‌های ادبی و متنی زیبا می‌تواند ارزش‌های آن دوران را به شکل قابل باور و ملموس‌تر تداعی کند.

وی گفت: ارائه تسهیلاتی در استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بنیاد، مانند موزه و کتابخانه برای خانواده‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اثربخش باشد.

کد خبر 604225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.