زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ سازمان سنجش مشخص شد+ آخرین جزئیات

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته آخر شهریورماه روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام سازمان سنجش تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ حاضر شدند که از این تعداد، بیش از ۵۷۰ هزار نفر در کنکور تجربی شرکت کردند.

در کنکور ریاضی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ هزار داوطلب شرکت داشته‌اند و کنکور انسانی نیز با ۴۱۲ هزار داوطلب، دومین گروه آزمایشی بود که بیشتری شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

تعداد شرکت‌کنندگان کنکور ۱۴۰۱ گروه آزمایشی هنر نیز تعداد بسیاری شرکت‌کردند که البته بیشتر متقاضیان گروه آزمایشی هنر در آزمون یکی از رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی نیز حضور دارند. آمار شرکت‌کنندگان کنکور زبان نیز مانند سال گذشته از متقاضیان کنکور هنر بیشتر بود.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با ابراز امیدواری برای تعیین تکلیف حذفیات کنکور ۱۴۰۲ در جلسه آینده شورای سنجش و پذیرش دانشجو، از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در هفته آخر شهریورماه خبر داد.

روز گذشته محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ گفت: برای نتایج کنکور سراسری منتظر دریافت سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش هستیم که قرار بود امروز و فردا اعلام شود، همچنین برخی رشته‌ها مصاحبه دارند که پس از ارسال به سازمان سنجش طبق پیش‌بینی‌ها هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 604204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.