آغاز به‌کار گشت ویژه پلیس برای مبارزه با زورگیری

رئیس پلیس پایتخت از آغاز کار گشت‌های ویژه پلیس برای مبارزه با جرائم خشن، زورگیران، مجرمان گستاخ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از آغاز گشت‌های ویژه پلیس برای برخورد با «مجرمان خشن» در پایتخت خبر داد، این گشت‌ها در قالب ۲۱۰ واحد در تهران متشکل از همکاران یگان ویژه و یگان امداد در ۲۱۰ مسیر، تکمیل‌کننده پلیس پیشگیری خواهند بود.

در این باره سردار «حسین رحیمی» در مراسم آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس پایتخت برای مقابله با جرایم، اظهار می‌کند: در راستای صدور دستور فرماندهی انتظامی کل کشور پس از یک ماه برنامه‌ریزی آماده اجرای گشت‌های ویژه در تهران هستیم و این گشت‌ها از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این گشت‌ها برخورد با مجرمان جرایم خشن، سارقان به عنف، زورگیر، خفت‌گیر و همچنین مجرمان وقیح و گستاخ است، می‌افزاید: این افراد باید چهره قاطع پلیس را هم مشاهده کنند و به نظر می‌رسد که تاکنون این چهره را مشاهده نکرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه می‌دهد: این گشت‌ها پس از یک ماه تمرین و سازماندهی آماده‌اند تا برای برخورد با این مجرمان وارد عمل شوند. پلیس هفت طرح ویژه را در تهران اجرا می‌کنند. بخش اول ۲۱۰ واحد گشت‌های پلیس است که در ۲۱۰ محور بزرگراهی تهران فعالیت خواهد کرد. فعالیت این گشت‌ها در محورهای فرعی مکمل اقدامات پلیس خواهد بودغ همچنین در محله‌های آلوده مانند شوش مولوی و هرندی نیز ۳۰۰ نفر از همکاران پلیس در ایستگاه‌های ده‌گانه پلیس فعالیت خواهند کرد.

رحیمی اضافه می‌کند: بخش بعدی طرح‌های پلیس راه‌اندازی گشت‌های عملیاتی واکنش سریع پلیس آگاهی است که مرکب از تیم‌های ویژه عملیات آگاهی و موتوری است. راه‌اندازی پلیس‌یار محله و بهره‌مندی از شرکت‌های انتظام پیش‌بینی شده است؛ در کنار این‌ها استفاده سازمان‌یافته از نگهبان محله در محله‌های اقماری نیز در دستور کار است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح می‌کند: هفتمین طرح برای برخورد با موتورسواران قانون‌گریز است. برای اینکه بتوانیم تلاش‌هایمان را تکمیل کنیم در این بخش هم به طور ویژه برنامه‌ریزی کردیم. طرح‌های هفت‌گانه برای مقابله قاطع و ارتقا امنیت از امروز با این نمایش اجرا و شروع خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های جدی برداریم.

به گزارش ایمنا، گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که ارتباط معناداری بین افزایش نرخ تورم و شمار سرقت‌ها در ایران وجود دارد. همزمان با افزایش آمار سرقت‌ها، اجناس سرقت شده نیز تغییرات جالبی داشته است. به عنوان نمونه در سال‌های اخیر سرقت از باغ‌های میوه و سرقت مبلمان شهری جزو پرشمارترین موارد سرقتی مورد توجه سارقان بوده است. همچنین گزارش سالنامه آماری ایران نشان می‌دهد که بیشترین سرقت در ایران مربوط به سرقت لوازم خودرو است و البته مطابق این گزارش شمار سرقت‌های خرد با شتاب تندی افزایش داشته، به‌طوری که در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۷ میزان سرقت از اماکن خصوصی حدود ۲۰ برابر شده است.

کد خبر 604156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.