برگزاری نشست «تاریخِ محلی و مسئله سینما» در اصفهان

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نشست «تاریخِ محلی و مسئله سینما» در اصفهان به مناسبت روز ملی سینما خبر داد.

علی عطریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نگاه ویژه و تخصصی به مقوله هنر به‌ویژه سینما دارد به همین خاطر سعی کرد در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها علاوه بر نگاه تخصصی، نگاه تاریخی و هویتی آن هنر در شهر اصفهان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه روز ملی سینما قرار داریم، این اداره اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست «تاریخِ محلی و مسئله سینما» کرده است. در این نشست به موضوع سینما در شکل محلی آن پرداخته می‌شود و تاریخ محلی سینما و ساحتِ اجتماعی آن در اصفهان با حضور عبدالمهدی رجایی، مؤلف و پژوهشگر تاریخ محلی مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نشست دوشنبه _بیست‌ویکم شهریورماه_ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در کنار برگزاری این نشست، نمایشگاه «اسناد سینمایی تاریخی اصفهان» از سال‌های ۱۳۰۴ تا ۱۳۵۷ نیز برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۴۰ قطعه سند از اسناد هویتی سینمای اصفهان از جمله اسناد صنفی، اسناد مربوط به ساخت‌وساز، امکانات روز سالن‌های قدیمی سینما و امکانات فنی اکران مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا دریچه‌ای به روی تاریخ و تفسیر محلی سینما در اصفهان باشد.

برگزاری نشست «تاریخِ محلی و مسئله سینما» در اصفهان

عطریان اضافه کرد: این اسناد از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری سازمان اسناد اصفهان گردآوری‌شده که در گالری نقش قلم واقع در خیابان چهارباغ عباسی، مقابل خیابان شیخ بهایی، طبقه زیرین سرای قزلباش، واحد ۱۲۲ در قالب یک نمایشگاه دایر شده است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه ساعت ۱۸ در گالری نقش‌قلم افتتاح می‌شود و تا بیست و هفتم شهریورماه در ساعات بازدید ۱۷ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان سینما خواهد بود.

کد خبر 604146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.