رویکرد جدید کرایست‌چرچ برای افزایش امنیت شهروندان در معابر

مدیران کرایست‌چرچ در استان کانتربوری نیوزلند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پروژه‌ای آزمایشی را برای ایجاد خیابان‌های ایمن‌، پاک و دوستدار مردم اجرا کردند که تبعات مثبت آن، استمرار این اقدامات را در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر کرایست‌چرچ در نظر دارند از طریق ایجاد خیابان‌های دوستدار مردم، نه‌تنها کیفیت زندگی و ایمنی را برای شهروندان افزایش دهند، بلکه از این طریق رسیدن به اهداف توسعه پایدار را نیز سرعت ببخشند، ضمن این‌که تغییرات اقلیمی را نیز به حداقل برسانند. در این راستا، تغییر کاربری خیابان‌ها که از حدود دو سال پیش به‌طور آزمایشی آغاز شده است، تداوم خواهد یافت و معابری برای مردم و نه وسایل نقلیه موتوری ایجاد خواهد شد.

برنامه‌ریزان کرایست‌چرچ همچنین در نظر دارند به ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتر، نصب پارکلت‌ها، توسعه خیابان‌هایی با ترافیک پایین، گسترش فضاهای اجتماعی و مسیرهای ایمن برای تردد دانش‌آموزان به مدارس بپردازند و از این طریق، مالکیت خیابان‌های سراسر شهر را از خودروها به مردم انتقال دهند.

رویکرد جدید کرایست‌چرچ برای افزایش امنیت شهروندان در معابر

گزارش‌ها حاکی است که دولت نیوزلند از تأمین بودجه لازم برای پیاده‌سازی تمام این پروژه‌ها خبر داده و مدعی شده است مدیران کرایست‌چرچ را در بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی نیز از حمایت‌های مالی خود بهره‌مند خواهد کرد به این امید که اعمال اقدامات جدید، علاوه بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان به کاهش انتشار کربن نیز کمک کند و در نهایت، پایداری را برای کرایست‌چرچ به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این، بدون شک به دنبال افزایش مالکیت مردم بر معابر شهری، ایمنی آن‌ها نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن سوانح خیابانی نقش مهمی ایفا کند و به افزایش تعاملات اجتماعی مردم در پی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری منجر شود.

مدیران کرایست‌چرچ مدعی شده‌اند که پس از دریافت کمک‌هزینه مالی از سوی دولت، تدابیری نیز برای گسترش مسیرهای مخصوص کاربران اسکوترها پیاده خواهند کرد تا به واسطه آن، افراد بیشتری را به تردد پاک سوق دهد.

رویکرد جدید کرایست‌چرچ برای افزایش امنیت شهروندان در معابر

کد خبر 604138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.