بهره‌برداری از مرکز اسکان معتادان متجاهر سنندج

شهردار سنندج گفت: عملیات اجرایی احداث مرکز اسکان معتادان متجاهر شهر در حال اجرا است و به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی در جریان بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ معتادین متجاهر در سنندج، اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای مسؤولیت اجتماعی ساماندهی معتادین متجاهر را در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادان متجاهر در مرکز استان دنبال شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم، مکان مناسب برای ساماندهی معتادان متجاهر انتخاب شد که این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۵۰ معتاد متجاهر را دارد و تاکنون برای آماده‌سازی و تجهیز آن بیش از یک ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رشیدی با تاکید بر اینکه مکان نگهداری در سطح بسیار خوبی توسط شهرداری سنندج انجام شده است و بعد از تکمیل تحویل بهزیستی می‌شود، تصریح کرد: مدیریت شهری گام اصلی را در ساماندهی معتادان متجاهر برداشته است، اما پیشبرد این مهم قطعاً مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و آحاد مردم است.

وی به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته تاکید و اضافه کرد: ایجاد اشتغال و به‌کارگیری این افراد بعد از درمان از موضوعات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آنها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

شهردار سنندج ادامه داد: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای راه‌اندازی این مرکز توسط شهرداری در کنار همین مرکز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این افراد همزمان با روند درمان، مهارت‌های حرفه‌ای در رشته‌های مختلف را با توجه به نیاز بازار کار فرا می‌گیرند تا پس از بهبودی کامل جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه این محل براساس وعده‌ای که به استاندار داده‌ایم در زمان مقرر آماده بهره‌برداری است، گفت: این مهم با هدف سرگرم شدن اسکان‌یافتگان در این محل انجام می‌شود و افراد به محض ورود به کمپ ۱۵ روز قرنطینه می‌شوند تا در صورت داشتن بیماری خاص به دیگران انتقال پیدا نکند.

کد خبر 603959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.