۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
عزم کلگری برای نوسازی مرکز شهر

محققان دانشگاه کلگری به‌زودی بودجه‌ای ۳۵۰ هزار دلاری از دولت کانادا برای نوسازی مرکز شهر دریافت خواهند کرد و به پیاده‌سازی نوآوری‌های خود برای افزایش زیبایی و قابلیت دسترسی آن خواهند پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پروژه نوسازی مرکز کلگری، بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا در کانادا، معماران، طراحان و برنامه‌ریزان دانشگاه کلگری مشارکت خواهند کرد و بودجه‌ای ۳۵۰ هزار دلاری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. این افراد موظف هستند علاوه بر زیباسازی منطقه و افزایش قابلیت دسترسی به آن، استراتژی‌هایی برای بهبود اقتصاد نیز پیاده کنند. در این رابطه، قرار است تحولات بسیاری در فضاهای عمومی و خصوصی اتفاق بیفتد و کاربری آن‌ها تا حد زیادی تغییر بیابد.

در واقع، فضاهای عمومی و خصوصی که تاکنون خیلی مورد استفاده مردم قرار نمی‌گرفت، تغییراتی را متحمل خواهد شد که به افزایش قابلیت دسترسی آن‌ها منجر می‌شود و همین امر، نشاط را بیش از پیش برای مرکز کلگری به ارمغان می‌آورد، ضمن این‌که در رونق اقتصادی آن نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مدیران ادعا کرده‌اند که پروژه جدید نه‌تنها به احیای مرکز شهر منجر خواهد شد، بلکه مزایای بسیاری نیز برای سایر مناطق شهری در پی خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تسهیل تردد از محله‌های مختلف به مرکز اشاره کرد.

محققان دانشگاه کلگری در نظر دارند از داده‌ها و تدابیر هوشمند برای بررسی مشکلات موجود در مرکز شهر بهره بگیرند تا بتوانند بهترین تصمیمات را برای حل آن‌ها اتخاذ کنند. مدیران امیدوار هستند پیاده‌سازی پروژه‌های جدید و احیای مرکز شهر به افزایش فراگیری آن کمک زیادی کند و در کاهش حس نابرابری میان ساکنان از طریق افزایش قابلیت دسترسی سهیم باشد که این امر به سهم خود می‌تواند در زیست‌پذیری کلگری نقش مهمی ایفا کند.

یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌ریزان و تیم تحقیقاتی دانشگاه کلگری، افزایش نهایی پایداری شهری است که توسعه فضاهای سبز، تحقق آن را تا حد زیادی ممکن می‌کند. در این راستا، افزایش پوشش گیاهی از مرکز شهر آغاز خواهد شد و به سایر مناطق نیز راه پیدا خواهد کرد.

عزم کلگری برای نوسازی مرکز شهر

کد خبر 603948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.