۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
ماجرای یک عکس و چند روایت

در حالی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر درگذشت پدر سه شهید دفاع مقدس در پیاده‌روی اربعین امسال را تکذیب کرده است که در متن اطلاعیه این نهاد از دو نام برای پدر شهیدان کلاهدوزان استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماجرا از انتشار یک تصویر در شبکه‌های اجتماعی شروع شد، تصویری از یک زائر پیاده‌روی اربعین که در عمود ۶۰۰ بین نجف و کربلا به خواب ابدی فرو رفته بود و به اشتباه پدر سه شهید دفاع مقدس معرفی شد.

خبرگزاری برنا، هفدهم شهریورماه با انتشار خبری در توصیف این تصویر نوشت: «حاج اسماعیل کلاهدوزان ۶۰ ساله از خادمان و پیرغلامان اهل بیت شهر اصفهان، سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه در عمود ۶۰۰ مسیر پیاده‌روی اربعین بین نجف تا کربلا در هنگام استراحت دار فانی را وداع گفت. پیکر این زائر بنا بر وصیتش در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمومنین (ع) تشییع و در وادی‌السلام نجف به خاک سپرده خواهد شد.»

ماجرای یک عکس و چند روایت

این زائر روز گذشته روی خروجی برخی از رسانه‌ها به عنوان پدر سه شهید دفاع مقدس معرفی شد؛ خبری که با واکنش بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه شد.

ماجرای یک عکس و چند روایت

در اطلاعیه این نهاد در تکذیب این خبر آمده است: «حاج اسماعیل کلاهدوزان از خادمان و پیرغلامان اهل بیت (ع) در شهر اصفهان بود که بیست‌ونهم شهریورماه سال ۱۳۹۷ مصادف با عاشورای حسینی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حاج حسین کلاهدوزان پدر شهیدان سرافراز «مهدی، علی و جواد کلاهدوزان» سی‌ام شهریورماه سال ۱۳۹۷ از مسجدالمهدی به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار و در قطعه ایثارگران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

شهید مهدی کلاهدوزان به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و یازدهم آبان‌ماه ۱۳۶۱، در عین‌خوش دهلران بر اثر اصابت ترکش به سینه و غرق شدن در آب توسط نیروهای عراقی شهید شد.

شهید علی کلاهدوزان نیز به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست‌ویکم فروردین‌ماه ۱۳۶۲، در فکه ایلام شهید شد. پیکرش مدت‌ها برجای ماند و پس از تفحص، تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید جواد کلاهدوزان نیز به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست‌وششم خردادماه ۱۳۶۶، در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه و قطع پای راست شهید شد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در دیداری با این خانواده شهید متنی را به یادگار بر تصویر فرزندان شهید مرحوم کلاهدوزان نگارش فرمودند.»

این خبر در حالی روی خروجی سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که از دو نام برای پدر شهیدان کلاهدوزان استفاده شد؛ حاج‌اسماعیل و حاج‌حسین.

ماجرای یک عکس و چند روایت

بر اساس خبری که سایت نوید شاهد در سال ۱۳۹۷ به مناسبت درگذشت پدر شهیدان کلاهدوزان منتشر کرد و پیامی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور وقت به مناسبت رحلت این پدر شهید صادر کرد، نام او حاج‌حسین کلاهدوزان ذکر شده است، اما مشخص نیست که چرا خبرگزاری فارس نیز از نام حاج اسماعیل برای این پدر شهید استفاده کرده است.

ماجرای یک عکس و چند روایت

ماجرای یک عکس و چند روایت

به گزارش ایمنا، برای پیگیری اصل موضوع و دلیل اشاره به دو نام برای پدر شهیدان کلاهدوزان تلاش کردیم تا با بنیاد شهید و امور ایثارگران ارتباط بگیریم، اما تماس‌های خبرنگار ایمنا بدون جواب ماند تا ماجرای این عکس همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 603942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.