حمایت شهرداری اصفهان از پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از پایان نامه دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری در دستور کار است، گفت: در مقطع ارشد تا سقف هشت میلیون تومان و در مقطع دکتری تا سقف ۱۶ میلیون تومان از پایان نامه‌های کاربردی در حوزه شهر حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه اولین نشست تخصصی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تفاهم نامه‌های همکاری با مجموعه دانشگاهیان و مجموعه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اصفهان همچون جهاد دانشگاهی و شهرک علمی و تحقیقاتی امضا شده است، زیرا معتقدیم می‌توانیم از ظرفیت تمام مجموعه‌ها برای رفع مشکلات شهر اصفهان و نیازهای مدیریت شهری استفاده و خدمات بیشتری به شهروندان ارائه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، ادامه داد: آسیب‌شناسی و رفع مشکل ارتباطات و تعاملات و همچنین برنامه‌ریزی برای تحقق و به ثمر رسیدن اهداف تفاهم نامه از اهداف برگزاری این جلسات است؛ در این راستا در جلسه امروز مجموعه دانشگاهی پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند که امیدواریم با ادامه این جلسات بتوانیم موضوعات بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: زمینه‌های تعاملی متعددی با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به واگذاری اجرای پروژه‌های پژوهشی، کمک گرفتن از مجموعه دانشگاهی برای نظارت بر روی پروژه‌های پژوهشی و کاربردی شدن پروژه‌ها، جهت‌دهی اجرای پایان نامه‌ها در سطح ارشد و دکتری اشاره کرد.

حمایت مدیریت شهری از پایان نامه‌های کاربردی دانشجویان

وی با اشاره به اینکه حمایت از پایان نامه دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری در دستور کار است، اظهار کرد: در مقطع ارشد تا سقف هشت میلیون تومان و در مقطع دکتری تا سقف ۱۶ میلیون تومان، از پایان‌نامه‌هایی که برای مجموعه شهرداری کاربردی است، حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال بر روی مسئله دانش بنیان تاکید کردند که این مسئله نیز جزئی از تفاهم نامه‌ها است، خاطرنشان کرد: در این راستا درصدد هستیم به صورت ویژه در حوزه فناوری برنامه‌هایی با شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه آزاد اصفهان در خصوص بذرهای مورد نیاز و تعاملاتی که بیشتر به سازمان پارک‌ها و فضای سبز مرتبط می‌شود، انجام و بخشی از قراردادها را به نتیجه برسانیم.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: در حال حاضر در مجموعه شهرداری نیازهای بسیاری وجود دارد که تاکنون فضای اکوسیستم نوآوری یا کارآفرینی فعلی نتوانسته نسبت به آن پاسخگو باشد؛ شاید یکی از ایرادات این است که در مجموعه شهرداری نتوانستیم تبیین خوبی از نیازها داشته باشیم و این در حالی است که انبوهی از نیازهای فناورانه در راستای حرکت به سمت شهر هوشمند در سازمان آتش‌نشانی و فاوا وجود دارد.

بهره‌گیری از مجموعه‌های خلاق جهت تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری

وی با اشاره به تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص راه‌اندازی باشگاه شهراندیشی، گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که بسیاری از شهروندان صاحبان صنایع ویژه هستند و بسیاری از موضوعات نوآورانه را در شهرها و کشورهای دیگر مشاهده کرده‌اند، در واقع سطح افراد تحصیل‌کرده در مقطع دکتری، فوق لیسانس، دانشگاه‌های جامع اعضای هیئت علمی در شهر اصفهان قابل قبول است.

نصوحی ادامه داد: یکی از تأکیدات شورای اسلامی شهر در این دوره این است که از ظرفیت تمام مجموعه‌ها که به نوعی جز طبقات خلاق هستند، برای تصمیم گیری‌های مورد نیاز مدیریت شهری، بهره بگیریم که یکی از این مکانیزم‌ها می‌تواند مکانیزم باشگاه شهر اندیشان باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است تصمیماتی که در سطح شهر گرفته می‌شود آسیب‌هایی به همراه داشته باشد، بنابراین درصدد هستیم با خرد جمعی به تصمیم‌گیری مدیران کمک کنیم، تصریح کرد: تمام افراد دغدغه‌مند نسبت به شهر اصفهان را شناسایی و بر اساس رزومه در گروه‌های تخصصی ساماندهی می‌کنیم و در مراحل مختلف برای رفع مسائل شهری، رشد و توسعه شهر از ظرفیت آنها کمک بگیریم.

کد خبر 603941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.