سفرهای عراق تا اطلاع ثانوی لغو شده است/هزینه بلیت استرداد می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت: با توجه به اعلام ستاد اربعین، تا اطلاع ثانوی سفرهای عراق لغو شده است، از این رو مردم فعلا به پایانه‌ها مراجعه نکنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، علی محمدحسینی درخصوص لغو سفرها به سمت‌های عراق تا اطلاع ثانوی با دستور ستاد اربعین، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد اربعین سفرها به سمت تمام پایانه‌های مرزی عراق، فعلاً متوقف شده است و باید منتظر تصمیمات بعدی این ستاد باشیم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم تا اطلاع ثانوی به پایانه مراجعه نکنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین با بیان اینکه تا تصمیم بعدی ستاد، مردم به پایانه‌ها مراجعه نکنند تا ازدحامی ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: به محض از سرگیری حرکت اتوبوس‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمد حسینی تاکید کرد: طبق اعلام ستاد اربعین ظرفیت و امکانات پایانه‌های مرزی در خاک ایران آمادگی پذیرش زائران را دارد و مشکلی برای تردد زائران در پایانه‌های مرزی با عراق نیست، این تصمیم با خواست کشور عراق گرفته شده است، چراکه ظرفیت‌ها و امکانات برای پذیرش این حجم از زائران را ندارند.

وی تصریح کرد: عراق پیش‌بینی این حجم از ورود زائران را نداشت، از این رو امکانات کافی برای پذیرش آنها ندارد، به عنوان مثال در حالی که در مرز مهران بیش از ١٠٠ گیت برای تردد زائران پیش‌بینی شده است، این عدد در سمت عراق کمتر از ٢٠ گیت است، از این رو عراق توقف چند ساعته در پذیرش زائر داشت که همین امر موجب ازدحام جمعیت در پایانه‌های مرزی در سمت ایران می‌شد و در نهایت تصمیم به لغو سفرها تا اطلاع ثانوی گرفته شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین گفت: افرادی که از پیش بلیت خریداری کرده‌اند در صورت تمایل منتظر تصمیم بعدی ستاد اربعین بمانند، اما اگر قصد استرداد بلیت اتوبوس را داشته باشند، وجه به صورت کامل به این افراد توسط شرکت‌های مربوطه بازپرداخت خواهد شد.

کد خبر 603931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.