تفکیک‌ وزارتخانه‌ها تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های دولت بر اثر تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: با توجه به اینکه هیچ برنامه‌ای در زمینه خروجی جداسازی این دو وزارتخانه وجود ندارد، با تفکیک وزارت صمت موافق نیستم.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صمت اظهار کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها نمی‌تواند تأثیر زیادی در مسائل اقتصادی کشور داشته باشد زیرا در گذشته نیز دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی به صورت مستقل فعالیت می‌کردند، اما با وجود این تغییر و تفکیک، تفاوتی در قیمت‌ها، نرخ تورم، صادرات و مسائل اقتصادی پیش نیامد.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های دولت بر اثر تفکیک وزارتخانه‌ها افزود: تجربه گذشته نشان داده است که تفکیک به‌جز افزایش هزینه، هیچ نتیجه‌ای نداشته است به همین دلیل اگر قرار است تفکیکی انجام شود بهتر است شتابزده و بدون بررسی و برنامه‌ریزی نباشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس حل مسائل و مشکلات حوزه صادرات و بازرگانی را نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی دانست و گفت: پیش از جدا کردن وزارت بازرگانی از صمت باید مشخص شود که این موضوع چه خروجی برای جامعه، سفره و معیشت مردم، صادرات، تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری خواهد داشت زیرا تنها با تغییر اسم‌ها و عنوان‌ها نمی‌توان امیدوار بود که شاهد تغییری در حوزه اقتصادی کشور باشیم.

وی خواستار اعلام برنامه‌های دو وزارت جدید پیش از تفکیک وزارت صمت شد و خاطرنشان کرد: پیش از هر اقدامی باید اعلام شود که با تغییر و جداسازی این دو وزارتخانه قرار است چه اتفاقی رخ دهد و با توجه به اینکه هیچ برنامه‌ای در زمینه خروجی آن وجود ندارد، با تفکیک وزارت صمت موافق نیستم.

کد خبر 603853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.