از کودک ٢ماهه تا پیرمرد ٧٠ساله در مرز مهران دچار گرمازدگی شدند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: همه قشر سنی دچار گرمازدگی شدند و ما از شیرخوار دو ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله، مراجعه‌کننده داشتیم.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: از سه روز گذشته، مرز مهران شلوغ‌ترین مرز کشور بود و پر از ماشین شده است. جمعیت زیادی در اینجا حاضر هستند و جمعیت از پل زائر تا نقطه صفر مرزی پیاده مسیر را طی می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای حضورمان ۳۱ هزار ۴۴۴ مأموریت انجام دادیم و نزدیک به ۶۵۰۰ از این مأموریت‌ها تنها مربوط به گرمازدگی بوده است. در ساعت ۱۲ تا سه ظهر در اینجا هوا بسیار گرم است و شرایط چندان برای پیاده‌روی مناسب نیست.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: همه قشر سنی دچار گرمازدگی شدند و ما از شیرخوار دو ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله مراجعه برای گرمازدگی داشتیم.

وی ادامه داد: درمانگاه مرزی بسیار خوبی البته در شرایط کانکسی در نقطه صفر مرزی فراهم کردیم در حال سرم درمانی و آموزش افراد هستیم.

خالدی تصریح کرد: مردم اگر می‌توانند به سمت مرزها نیایند، چون سیستم مرزی بسته است و کاری نمی‌توان انجام داد و بیشتر برای موج بازگشت زائران آماده می‌شویم و تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد در مسیر بازگشت هستند.

وی ادامه داد: امسال بحث بهداشت، بیماری گوارشی، کرونا بسیار اهمیت دارد و اگر توجه نکنیم به این موضوع مسمومیت‌های جدی را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: زیرساخت‌ها آماده شده است و امروز نیز وزیر بهداشت برای بار سوم در نقطه صفر مرزی حضور پیدا می‌کند و مشکلات را ارزیابی می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز گذشته با موج مراجعات گرمازدگی مواجه شدیم و این موضوع نگرانی ما را زیاد کرد، اما شرایط اکنون امیدوارکننده است و تلاش می‌کنیم زائران به سلامتی به کشورمان بازگردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 603848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.