پسماندهای عفونی تهران تفکیک شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید پیرامون تفکیک زباله‌های خشک و تر از پسماندهای عفونی را تعیین تکلیف کند و به طور جدی اقدامات لازم و اساسی را انجام دهد.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۹۸ و پس از شیوع کرونا با مشکل تفکیک نکردن زباله‌های عفونی از زباله‌های تر و خشک مواجه شدیم که این موضوع آسیب‌های متعددی به همراه دارد و باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: مراکز و اماکن بهداشتی درمانی باید به دستگاه‌های زباله‌سوز مجهز باشد، اما تاکنون این اتفاق برای تمام مراکز بهداشتی و درمانی رخ نداده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جمع‌آوری به موقع پسماند عفونی امری مهم است، گفت: مسئولان ذی‌ربط در مراکز درمانی و بهداشتی، مطب‌ها موظف هستند، جهت جمع‌آوری پسماند عفونی و امحا آن با سازمان پسماند شهرداری به عنوان پیمانکار قرارداد ببندند و هزینه آن را پرداخت کنند، مشکل پرداخت نکردن هزینه جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی باید توسط مراکز مرتبط در وزارت بهداشت پیگیری شود.

وی در خصوص اهمیت تفکیک پسماند، تصریح کرد: شهرداری وظیفه‌ای برای جمع‌آوری پسماند ندارد و به عنوان یک نهاد اجرایی مسئولیت بخشی از کار را تحت عنوان پیمانکار به عهده گرفته است و شهرداری باید موضوع تفکیک زباله‌های تر و خشک از پسماندهای عفونی را تعیین تکلیف کند و در این خصوص به طور جدی پیگیری‌های لازم و اقدامات اساسی را انجام دهد.

کد خبر 603832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.