کرونا روند نزولی در استان اصفهان دارد/کاهش تست‌های مثبت به ۲۰ درصد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار کرونا در پیک هفتم روندی نزولی گرفته و تعداد افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی، بسیار کاهش یافته است.

پژمان عقدک با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار کرونا در پیک هفتم و در کل کشور و استان روندی نزولی گرفته و تعداد افراد مراجعه‌کننده بسیار کاهش یافته و تست‌های مثبت افراد مراجعه کننده به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در کل استان ۲۱۳ نفر به دلیل کرونا بستری هستند، تصریح کرد: افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند نیز کاهش یافته است. تعداد مرگ و میر طی نیز دو روز گذشته تنها یک یا دو مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان، ادامه داد: در کمال تأسف اقبال خوبی در این دوره نسبت به واکسیناسیون صورت نگرفت. پوشش دوز اول و دوم حدود ۸۶ درصد، دوز سوم حدود ۴۰ درصد و دوز چهارم نیز به حدود ۴ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها و بخش خصوصی در حال ارائه است اما در بخش دولتی هنوز هیچ دوز واکسن آنفلوانزایی به مراکز اصفهان تحویل نشده اما قرار است در روزهای آینده مشخص شود که به دانشگاه‌های علوم پزشکی چه مقدار واکسن واگذار می‌شود.

عقدک اضافه کرد: گروه‌های هدف نیز معمولاً شامل زنان باردار، سالمندان، بیماران دیالیزی و همکاران شاغل در محیط‌های بهداشت حرفه‌ای پرخطر هستند.

کد خبر 603812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.