بهره‌گیری سان‌فرانسیسکو از داده‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران سان‌فرانسیسکو، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا، در واکنش به اثرات جزایر گرمایی و به منظور کاهش قابل‌توجه آن در نظر دارند از داده‌ها برای ایجاد نقشه‌ای جهت شناسایی مناطق گرم در شهر بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۳۰ شهروند اهل سانفرانسیسکو داوطلب شده‌اند به جمع‌آوری داده‌هایی در زمینه رطوبت و گرمای محل سکونت خود بپردازند و آن‌ها را در اختیار مدیران شهری قرار دهند تا برنامه‌ریزان از این داده‌ها برای ایجاد نقشه‌ای دقیق از گرم‌ترین مناطق شهر استفاده کنند. مدیران سان‌فرانسیسکو به دنبال این اقدام قادر خواهند بود پس از شناسایی آسیب‌پذیرترین مناطق در مقابل اثرات جزایر گرمایی، اقدامات خود را برای مبارزه با این بحران ابتدا در آن‌ها پیاده کنند و سپس به بررسی مشکلات ناشی از گرما در سایر محله‌های شهر بپردازند. جالب است بدانید که پیش از سان‌فرانسیسکو اقدامات مشابهی در ۱۴ شهر دیگر آمریکا پیاده شده و تبعات مثبت زیادی را در پی داشته بود.

بهره‌گیری سان‌فرانسیسکو از داده‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

شهروندان اهل سان‌فرانسیسکو که برای اجرای پروژه ذکر شده داوطلب شده‌اند، به نصب سنسورهایی دیجیتالی در وسایل نقلیه خود خواهند پرداخت و موظف خواهند بود در ساعات شش صبح، سه عصر و هفت غروب در ۱۲ مسیر مشخص شده از سوی برنامه‌ریزان شهر تردد کنند. این سنسورها حین حرکت، داده‌های مربوط به گرما و رطوبت هوا را جمع‌آوری خواهند کرد و به مرکز پردازش داده‌ها در شهرداری انتقال خواهند داد. کارکنان شهرداری نیز پس از تجزیه و تحلیل این داده‌ها، نقشه‌ای از گرم‌ترین مناطق شهر را تهیه خواهند کرد تا آن‌ها را در اولویت پیاده‌سازی پروژه‌های مربوط به کاهش اثرات جزایر گرمایی قرار دهند. علاوه بر این، نقشه‌های ایجاد شده به مدیران کمک خواهد کرد به بررسی عوامل مؤثر در پایین بودن سطح گرما در سایر مناطق بپردازند و ویژگی‌هایی مشابه در مناطق گرم به وجود آورند. به عنوان مثال، چنانچه در نقشه یک منطقه در لیست محله‌های گرم نباشد، ممکن است مدیران علت آن را به وجود فضاهای سبز در آن نسبت دهند و سپس به ایجاد فضاهای سبز در مناطق گرم بپردازند.

بهره‌گیری سان‌فرانسیسکو از داده‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 603781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.