مراجعه بیش از ۶۵۰۰ نفر از زائران به دلیل گرمازدگی به اورژانس

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون نزدیک به ۶۵۵۴ نفر از ازئرین اربعین دچار گرمازدگی شدند که به مراکز درمانی صحرایی نزدیک به مرزها و مراکز بیمارستانی مراجعه کردند.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی با اشاره به وضعیت ارائه خدمت به زائران اربعین، اظهار کرد: تا این لحظه ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر از هموطنان‌مان به اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۵۱۲ نفر از این افراد در محل درمان شدند و خوشبختانه توانستند سفرشان را ادامه دهند. باتوجه به شرایط موجود، ۷۷۳ هزار نفر در بهداشت مراقبت مرزی بررسی شدند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۹ نفر مربوط به اتباع بود که از سوی همکاران بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفتند. در عین حال بازدید بهداشت محیط از موکب‌ها نیز انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل اصلی که زائران دارند، بحث گرمازدگی است که در روز گذشته گرمازدگی بسیار شدید بود. امروز هم از ساعت ۲ بعد از ظهر شاهد بودیم که مراجعات به اورژانس به دلیل گرمازدگی افزایش یافته است. تا این لحظه نزدیک به ۶ هزار و ۵۵۴ نفر دچار گرمازدگی شدند که به مراکز درمانی صحرایی نزدیک به مرزها و مراکز بیمارستانی مراجعه کردند.

خالدی گفت: خوشبختانه پیش‌بینی‌ها در زمینه تامین سرم‌های لازم برای سرم‌درمانی زائرین از سوی وزارت بهداشت اندیشیده شده و همکاران در نقاط صفر مرزی و پایانه‌های مرزی مستقر و آماده ارائه خدمات به مردم هستند. خواهش من از تمام زائران این است که اگر هنوز حرکت نکردند، به سوی مرزها حرکت نکنند. از آنجایی که کسانی که از عراق برمی‌گردند، عنوان می‌کنند که امکانات در کشور عراق زیاد مناسب نیست، بحث گرمازدگی را جدی بگیرند. زائران مصرف آب را افزایش دهند. زائران و افرادی که در مرز هستند، حتماً در ساعت خنکی هشت شب تا ۵ صبح تردد کنند.

کد خبر 603708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.