واکنش یک مقام روس به ادعایی درباره روابط ایران و روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شواری امنیت از آمریکا و انگلیس خواست برای اثبات ادعایشان درباره خریداری کردن پهپاد توسط روسیه از ایران، شواهد و مدارکی ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، واسیلی نبنزیا، در جلسه شورای امنیت درباره ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر اینکه روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، اظهار کرد: من مایلم از آن‌ها بخواهم که یا مدرکی در این زمینه ارائه کنند یا تصدیق کنند که اطلاعات ناموثق منتشر می‌کنند.

واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل به این ادعا در پی این مطرح می‌شود که جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدتی پیش در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود، «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.»

پس از این ادعای سالیوان، چند مقام دولتی دیگر آمریکا از جمله رئیس سازمان سیا نیز بر اظهارات او صحه گذاشتند.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملاً روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقامات آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

منبع: ایسنا

کد خبر 603653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.