نزاع تخصص و مدیریت در "دهکده طبیعت"/ پیگرد عاملان حمله به شهرداری لوندویل

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «رنگ‌ها؛ تعیین‌کننده نقش شهرها»، «سگ‌ها؛ معضل جدی شهرها / راهکارها چیست؟» «به‌کارگیری ۶۰۰ نیروی کارگری از طریق ایست‌کارها»، «عاملان حمله به شهرداری لوندویل تحت پیگرد قانونی هستند»، «ویژگی‌های یک شهر گردشگرپذیر»، «حل معضل سد معبر با بهره‌گیری از الگوهای موفق»، «دهکده طبیعت در نزاع تخصص و مدیریت»، «احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی کویری در آران‌وبیدگل»، «گلایه شهروندان گلشهر از وضعیت نامناسب آبیاری درختان»، «نمایشگاه بین‌المللی فرش؛ فرصتی برای اتصال ۳ ضلع صنعت» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

رنگ‌ها؛ تعیین‌کننده نقش شهرها

فرزاد مؤمنی، یک کارشناس شهرسازی گفت: رنگ ساختمان‌ها و نمادهای شاخص براساس نقش هر شهر تعیین می‌شود و تأثیر زیادی بر سرزندگی شهر و کیفیت زندگی شهروندان دارد.

سگ‌ها؛ معضل جدی شهرها / راهکارها چیست؟

سگ‌ها؛ معضل جدی شهرها / راهکارها چیست؟ یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو مدیران شهری تشریح شد.

وجود سگ‌های ولگرد، چالشی جدی پیش روی مدیران شهر است و ضعف در اجرای قانون و نبود دیدگاهی جامع، این چالش را حادتر کرده است. شهرداران در نقاط مختلف کشور به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها که مجاورت بیشتری با طبیعت دارند، نسبت به این معضل گلایه دارند و تلاش خود را برای حل این مشکل شهری انجام داده‌اند، در این میان پیشنهاداتی نیز وجود دارد.

عبدالرسول امامی، شهردار نجف‌آباد می‌گوید: ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرها موضوعی جامع است و اگر مدیران شهرها و روستاهای اطراف به این معضل توجه نکنند، این مشکل حل نخواهد شد.

حسن حجتی، شهردار تیران فرصت‌سازی برای اجتماع سگ‌های بدون صاحب در شهرها را مورد انتقاد قرار می‌دهد و اظهار می‌کند: معضل غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب در محل‌های مسکونی پیش روی مدیریت شهری است. بیابان‌های اطراف و پناهگاه نگهداری این حیوانات، بهترین مکان برای غذا دادن به آن‌ها است تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

به‌کارگیری ۶۰۰ نیروی کارگری از طریق ایست‌کارها

احمد سالاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از مراجعه ۱۳۰۰ نفر به ایست‌کارهای سطح شهر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند جهت درخواست و به‌کارگیری کارگران فصلی و موقت، به ایست‌کار مراجعه کنند یا با سامانه تلفنی ۳۸۹۵ تماس بگیرند.

عاملان حمله به شهرداری لوندویل تحت پیگرد قانونی هستند

نعمت یاورپور، شهردار لوندویل گفت: هفته گذشته سه نفر با چوب و چماق به شهرداری حمله‌ور شدند و در فضای این نهاد عمومی، رعب و وحشت ایجاد کردند. مدیریت شهری شکایتی علیه این افراد در محاکم قضائی تنظیم کرده و این متخلفان توسط مرجع قضائی تحت پیگرد قانونی هستند.

ویژگی‌های یک شهر گردشگرپذیر

ویژگی‌های یک شهر گردشگرپذیر نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

بافت‌های تاریخی که عمدتاً هسته اولیه شهرها را تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ایران هستند؛ ازاین‌رو تجدید حیات و احیای این بافت‌ها، علاوه بر ارتقای کیفیت محیط و برقراری دوباره زندگی اجتماعی، موجب رونق گردشگری می‌شود.

برجسته‌سازی مکان‌های تاریخی، تولید و بازتولید خاطرات جمعی و کانون‌های تعلق خاطر، نخستین قدم برای کشش ذهنی به سمت محیط‌های تاریخی است که مقوله‌ای وسیع و پدیده‌ای به نام گردشگری شهری را مطرح می‌سازد که از طریق بالفعل‌سازی پتانسیل‌های بالقوه گردشگری شهری، بافت و هویت تاریخی در ارتباط با گردشگری شهری، حیات واقعی و مدنی شهری را تضمین می‌کند.

حل معضل سد معبر با بهره‌گیری از الگوهای موفق

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد گفت: درپی نارضایتی شهروندان و مراجعات مکرر آنان، حل معضل سد معبر با یک کار کارشناسی چهار ماهه در دستور کار قرار گرفت.

«دهکده طبیعت» در نزاع تخصص و مدیریت

«دهکده طبیعت» در نزاع تخصص و مدیریت یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

دهکده طبیعت قزوین، مکانی برای نگهداری حیوانات است که به‌تازگی در گیرودار جدال میان مدیران شهر، روزگار خوبی ندارد.

مهدی صباغی، شهردار قزوین درخصوص اختلافات شهرداری با مسئول سابق دهکده طبیعت، می‌گوید: افراد زیادی زحمت کشیدند تا یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های حیات وحش کشور ساخته شود، به طور کلی شهرداری قزوین قراردادهایی را با افراد منعقد می‌کند که به صورت قانونی اجرا می‌شود.

وی به اختلاف شهرداری با رضا نوری که زحمات زیادی برای دهکده طبیعت کشیده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: این مهم از طریق مراجع قانونی پیگیری و منجر به صدور رأی شده است. رأی صادره از مجاری قانون مورد وثوق است و ما موظف به تمکین هستیم.

سیده‌منیره قوامی، کارشناس محیط‌زیست نیز اظهار می‌کند: یکی از مشکلات اساسی در دهکده طبیعت، تفاوت نگاه نوری با شهرداری است؛ نوری تخصص و تجربه زیادی در نگهداری حیوانات دارد و حیات وحش را به خوبی می‌شناسد، اما در مجموعه شهرداری نگاه تخصصی به موضوعات حیات وحش و محیط‌زیست وجود ندارد و بیشتر اختلافات ناشی از تقابل تخصص با نگاه غیرکارشناسی به حیات وحش و محیط زیست است.

وی افزاید: شهرداری قزوین باید همانند تهران شعبه‌ای از محیط‌زیست داشته باشد تا نظرات کارشناسی زیست‌محیطی به طرح‌های شهری پیوست شود.

احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی کویری در آران‌وبیدگل

محسن صانعی، شهردار آران‌وبیدگل از احداث مجموعه‌ای ۱۰۰ هکتاری به عنوان نخستین پارک جنگلی کویری کشور در این منطقه خبر داد.

گلایه شهروندان گلشهر از وضعیت نامناسب آبیاری درختان

گلایه شهروندان گلشهر از وضعیت نامناسب آبیاری درختان از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

با عبور از خیابان گلستان گلشهر، شاهد وضعیت نامناسب آبیاری فضای سبز و بلوار این خیابان و ورود حجم زیادی از آب به داخل خیابان هستیم. تقریباً کمتر نقطه‌ای را مشاهده می‌کنید که آب فضای سبز وارد خیابان نشده باشد و این موضوع، زیبنده شهر نیست.

شهروندان خیابان گلستان، خواستار آن هستند که شهرداری و شورای اسلامی شهر از این منطقه بازدید کنند و در جریان این وضعیت در این شرایط بی‌آبی قرار بگیرند.

نمایشگاه بین‌المللی فرش؛ فرصتی برای اتصال ۳ ضلع صنعت

محسن صانعی، شهردار آران‌وبیدگل گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، فرصتی برای برقراری ارتباط میان تأمین‌کننده تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

کد خبر 603641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.