کریدور غرب به مرکز چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

سال‌ها از وعده مسئولان برای تخصیص اعتبار و آسفالت محور ۱۳ کیلومتری گلشهر می‌گذرد، اما کریدور ارتباطی غرب به مرکز کشور همچنان فرسوده و حادثه‌ساز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهسازی و آسفالت معابر و محلات سطح شهر، یکی از مطالبات شهروندان از مجموعه شهرداری است. آسفالت خیابان اصلی گلشهر وضعیت مطلوبی ندارد، سال‌ها از وعده مسئولان در تخصیص بودجه و آسفالت روکش محور ۱۳ کیلومتری گلشهر می‌گذرد، اما این محور به عنوان کریدور مهم ارتباطی شهرهای غرب به مرکز کشور به دلیل حجم بالای ترددها سال‌های متمادی است که از فرسودگی رنج می‌برد؛ محوری که مملو از ناهمواری است و رنگ بهسازی و آسفالت را ندیده است و هر سال بدتر از سال قبل می‌شود.

ناهمواری‌های متوالی، کیفیت پایین آسفالت و حادثه‌سازی هنوز جان بسیاری را می‌گیرد و موجب شده این محور به نمادی از کیفیت بد جاده‌های استان تبدیل شود.

آسفالت خیابان مانند لحاف چهل‌تکه است

محمود یاوری، یکی از شهروندان گلشهر می‌گوید: یکی از بحران‌های این شهر از گذشته تاکنون، مسئله آسفالت خیابان‌ها به خصوص خیابان اصلی شهر بوده است، در ادوار مختلف به صورت مقطعی اقداماتی برای لکه‌گیری آسفالت انجام شده است، اما هیچ‌کدام رضایت‌بخش نبوده و همواره وجود ترک و موج‌های شدید بیشتر از لکه‌گیری چاله‌ها خودنمایی کرده و تردد به دلیل وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت مشکل ساز شده است.

وی می‌افزاید: نامناسب بودن آسفالت در خیابان اصلی شهر با توجه به حجم بالای تردد مشکلاتی را برای رانندگان خودروهای سنگین و رانندگان تاکسی به وجود آورده است؛ آسفالت خیابان همانند لحاف چهل‌تکه است.

این شهروند تصریح می‌کند: بارها شاهد بودیم که مسئولان از محور گلشهر بازدید کرده‌اند؛ اخیراً نیز استاندار اصفهان از این محور عبور و بازدید کرد، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

راهداری در تخصیص آسفالت به شهرداری گلشهر کمک کنند

محمد نیکبخت، یکی دیگر از شهروندان شهر گلشهر می‌گوید: خیابان اصلی گلشهر محور تردد خودروهای عبوری از غرب به مرکز کشور است، چاله‌های آسفالت خیابان و دست‌اندازهایی که براثر تخریب آسفالت ایجاد شده است، تردد را هر روز دشوارتر می‌کند، زیرا بیشترین حجم تردد روزانه در این خیابان مربوط به خودروهای عبوری از غرب به مرکز استان است، از طرفی شهر کمربندی هم ندارد؛ بنابراین باید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در تخصیص آسفالت به شهرداری گلشهر کمک کنند.

وی اظهار می‌کند: چاله‌ها و برجستگی‌های خیابان اصلی گلشهر خودنمایی می‌کند و آسفالت ناهمگون و بدمنظر این محور به جلوبندی خودروها آسیب می‌زند، انگار قرار نیست این محور پس از گذشت سال‌ها برای یک بار هم که شده آسفالت شود.

این شهروند تاکید می‌کند: با وجود بودجه ناچیز شهرداری گلشهر آسفالت این محور در توان شهرداری نیست و مساعدت مسئولان استان را می‌طلبد تا این مطالبه مهم و بحق شهروندان محقق شود.

آسفالت جاده اصلی گلشهر نامناسب است

محمد جنت، یکی دیگر از شهروندان گلشهر می‌گوید: حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از متداول‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقلی است که نسبت به سایر خطوط ارزان‌تر بوده و اکنون حجم قابل توجهی از فعالان سیستم حمل‌ونقل در جاده‌ها فعالیت دارند.

وی می‌افزاید: توجه نکردن به حوزه راه‌ها یکی از دلایل اصلی تصادفات است که هر سال جان هزاران نفر را در جاده‌ها می‌گیرد و موجب افزایش استهلاک خودروها و حتی بروز مشکلات دیگر می‌شود، اما هنوز به ایمن‌سازی و آسفالت جاده‌های ترانزیتی اهمیت داده نشده است.

این شهروند گلشهر تصریح می‌کند: جاده اصلی گلشهر جزو محورهای ترانزیتی کشور محسوب می‌شود، اما آسفالت نامناسبی دارد و امیدوارم به زودی شاهد آسفالت جاده اصلی باشیم.

آسفالت محور ۱۳ کیلومتری گلشهر در توان بودجه عمرانی شهرداری نیست

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر ضمن قدردانی از مدیرکل راهداری استان اصفهان به جهت همکاری خوبی که با شهرداری گلشهر در یک سال اخیر داشته است، اظهار می‌کند: تفاهمنامه‌ای با راهداری استان منعقد و تاکنون بالغ بر ۱.۲ دهم میلیارد تومان آسفالت تخصیص داده شده است.

وی ادامه می‌دهد: قول‌هایی برای مساعدت به منظور آسفالت مکان‌هایی که عرض آسفالت کم است، داده شده و در این زمینه دستور وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است.

شهردار گلشهر با بیان اینکه در مرحله مشخص کردن تناژ قیر برای ایمن‌سازی محور ۱۳ کیلومتری گلشهر هستیم، تاکید می‌کند: برای آسفالت حاشیه‌های خاکی محور ۱۳ کیلومتری گلشهر بیش از شش میلیارد تومان نیاز است، اما عملیات روکش آسفالت هزینه‌ای بیش از این رقم نیاز دارد.

محمودی ادامه می‌دهد: گلشهر کمربندی ندارد و حجم بالای تردد خودروهای سنگین در این محور مواصلاتی، موجب خراب شدن آسفالت آن شده است و نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰۰ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان در سطح معابر گلشهر پخش شده است، تاکید می‌کند: با توجه به اینکه در چهار محله شهر گلشهر کوچه‌های خاکی زیادی وجود دارد؛ بنابراین آسفالت محور ۱۳ کیلومتری گلشهر در توان بودجه عمرانی شهرداری نیست.

مطالبه شورای شهر آسفالت محور ۱۳ کیلومتری گلشهر است

روح الله نیکبخت، رئیس شواری اسلامی گلشهر اظهار می‌کند: مهمترین مطالبه شهرداری و شورای اسلامی شهر گلشهر آسفالت محور ۱۳ کیلومتری و روشنایی این محور است.

وی خاطرنشان می‌کند: با ورود شورای اسلامی شهر آسفالت و ایمن‌سازی محور ۱۳ کیلومتری گلشهر در اولویت کار شورای شهر قرار گرفت و در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دادیم، اما آسفالت و روشنایی این محور در توان بودجه عمرانی شهرداری گلشهر نیست.

اداره کل راهداری عملیات روکش این محور را انجام می‌دهد

احمد صفری، مجری پروژه‌های روکش و آسفالت معابر شریانی اداره کل راهداری استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: محور گلپایگان به موته در چهار سال گذشته به بزرگراه تبدیل شده و باند جدید در سراسر محور روکش شده است. باند قدیم این محور به بهسازی نیاز دارد که قراردادی برای انجام این عملیات در آن منعقد شده است.

وی می‌افزاید: بر این اساس مقاطعی از محور گلپایگان به موته که خرابی شدید دارد، امسال روکش خواهد شد.

مجری پروژه‌های روکش و آسفالت معابر شریانی اداره کل راهداری استان اصفهان تصریح می‌کند: محور گلپایگان_موته تا سه‌راهی ورکان به طول ۱۱ کیلومتر و از این سه راهی به سمت گلپایگان به طول ۱۰ کیلومتر، رویه خرابی شدید دارد که امسال قرارداد روکش و بهسازی آن بسته شده است.

صفری اضافه می‌کند: مقطعی از این محور در شهر گلشهر قرار گرفته که براساس قانون، اصلاح این معبر برعهده شهرداری است؛ براساس همکاری و تعاملی که با شهرداری شکل گرفته است، اداره کل راهداری، عملیات روکش این محور را نیز انجام می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری گلشهر به دنبال تعریض این محور از هشت به ۱۲ متر است. هر زمانی که عملیات تعریض به پایان برسد، عملیات آسفالت نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 603636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.