تصمیم مهم فغانی برای حضور در میادین بین المللی!

در بسته خبری ورزش این هفته، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* اولین دوره رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور MMA، دهم شهریور ماه در سه وزن ۵۲-، ۵۶/۵ -، ۶۱ - کیلوگرم در سالن شهید معتمدی تهران برگزار شد. یوسف بهتری رئیس، همایون خرم، نایب رئیس، علی صدیقی دبیرکل فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با حضور در سالن، رقابت‌ها را از نزدیک نظاره کردند.

* ترور ناموفق کریستینا کریشنر معاون رئیس جمهور آرژانتین که مقابل دادگاهی در شهر بوینس آیرس رخ داد، منجر به تعلیق تمامی فعالیت‌های فوتبالی در این کشور شد.

* در مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی نوجوانان کشورمان با شکست مقابل چین به مدال تاریخی برنز دست پیدا کرد.

* یوفا اعلام کرد، ۸ باشگاه یوونتوس، آ. اس. رم، اینترمیلان، آث میلان، پاری سن ژرمن، موناکو، مارسی و بشیکتاش را به دلیل رعایت نکردن الزامات فیرپلی مالی ۱۷۲ میلیون یورو جریمه کرده است. بیشترین مبلغ جریمه متعلق به باشگاه‌های پاری سن ژرمن و آ. اس. رم با رقم ۶۵ و ۳۵ میلیون یورو است.

* سایت ترنسفرمارکت که معتبرترین مرجع برای ارزش‌گذاری قیمت بازیکنان براساس فاکتورهای مختلف است نشان می‌دهد که ارزشمندترین تیم حال حاضر لیگ برتر، پرسپولیس است که ۱۵.۵ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است. بعد از پرسپولیس، استقلال با فاصله یک میلیون یورویی از رقیب سنتی خود با ۱۴.۵ میلیون یورو دومین تیم ارزشمند این فصل فوتبال ایران است.

* ثروت سرنا ویلیامز که به تازگی از رقابت‌های تنیس خداحافظی کرده فاش شد. سرنا در طول ۲۲ سال فعالیت حرفه‌ای خود یکی از پردرآمدترین ورزشکاران بوده است و کمپانی‌های «نایکی» و «کرفت فودز» اسپانسرهای مالی او بودند. به گزارش وبسایت «سلبریتی نت‌ورث» ثروتی که سرنا ویلیامز در طول حرفه خود به‌دست آورده ۲۵۰ میلیون دلار است.

* حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: قرار بود مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی بعد از ظهر دوشنبه گذشته برگزار شود که پس از جلسه با ریاست فدراسیون کشتی مقرر شد تا قرعه کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور، پس از رقابت‌های جهانی برگزار شود.

* مسابقات گراپلینگ قهرمانی کشور در رده‌های پایه و بزرگسالان به میزبانی هیئت انجمن‌های ورزشی رزمی استان البرز و در خانه کشتی کرج برگزار شد و در پایان نفرات برتر اوزان مختلف در رده‌های پایه و بزرگسالان مشخص شدند. در این مسابقات ۲۵۰ ورزشکار از ۱۲ استان به مصاف یکدیگر رفتند.

* پنجاه و پنجمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا در حالی در شهر بیشکک قرقیزستان به پایان رسید که تیم ملی ایران با درخشش ورزشکاران خود موفق به کسب ٧ مدال طلا، ١٠ نقره و ۴ برنز و عنوان قهرمانی این مسابقات شد. تیم ملی ایران در بخش مردان رده سنی بزرگسالان به مقام قهرمانی رسید، عراق در رده دوم قرار گرفت و امارات به عنوان سومی رسید.

* حسین طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران که فصل گذشته در بنفیکای پرتغال توپ می‌زد، برای فصل جدید به تیم پالمای اسپانیا اضافه شد و در یک تورنمنت بین‌المللی با حضور تیم‌های اسپورتینگ لیسبون پرتغال، رئال بتیس و اِل‌پوزو اسپانیا به قهرمانی رسید.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که نام ۴ بازیکن ملی پوش کشورمان جزو ۴۰ بازیکن برتر سال قرار داشتند. مهدی طارمی مهاجم پورتو با قرار گرفتن در رده سوم آسیا بهترین بازیکن سال ایران انتخاب شد. سردار آزمون مهاجم بایرلورکون در رده ششم جدول بهترین بازیکنان قاره کهن قرار گرفت.

* دومین نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضای جدید برگزار شد که طی آن حاضران، سید مناف هاشمی را به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی کردند.

* دنیای ورزش و به ویژه دو و میدانی از مرگ شاوز هارت دونده المپیکی باهامایی در سن ۲۹ سالگی پس از مشاجره در پارکینگ یک کلوپ شبانه که در آن جشن تولد ۳۰ سالگی خود را جشن می‌گرفت، لباس عزا پوشید. طبق گزارش پلیس سلطنتی باهاما، این ورزشکار مشهور هنگام تلاش برای جلوگیری از درگیری که حوالی ساعت ۲ بامداد رخ داده بود، قربانی گلوله‌ای شد که به قفسه سینه او برخورد کرد.

* فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد، تیم ملی فوتبال این کشور در فیفادی نوامبر (آبان) در دیداری دوستانه به مصاف ایران خواهد رفت. این دیدار پیش از شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اما تاکنون محل برگزاری این دیدار مشخص نشده است.

* نتایج ضعیف چلسی در چند هفته اخیر و شکست در بازی هفته اول لیگ قهرمانان اروپا برابر حریفی نه چندان قدرتمند مثل دیناموزاگرب باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به برکناری توخل بگیرند گراهام پاتر را جایگزین او کنند.

* مسابقات کوراش قهرمانی جوانان آسیا که از صبح روز سه‌شنبه گذشته پانزدهم شهریورماه در تایلند رسماً آغاز شده بود، عصر چهارشنبه به پایان رسید. در پایان این مسابقات، تیم ملی جوانان کشورمان در بخش تیمی (مجموع دو بخش پسران و دختران) با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز به مقام دوم رسید و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد. ازبکستان در این مسابقات قهرمان شد و ویتنام در رده سوم قرار گرفت.

* با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. فدراسیون فوتبال در ادامه خبر داد؛ از زحمات و تلاش‌های آقای دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در مدت همکاری ایشان با فدراسیون فوتبال، تقدیر به عمل خواهد آمد.

* با اعلام دادگاه منچستر در شمال انگلیس، رایان گیگز، بازیکن سابق منچستریونایتد، سال آینده به اتهام خشونت خانگی با محاکمه جدیدی روبرو خواهد شد.

* علیرضا فغانی در رابطه با وضعیت داوری حال حاضر کشور اظهارکرد: در مسابقات بین المللی به نام ایران فعالیت می‌کنم. من در کشور استرالیا داوری می‌کنم، ولی در فضای بین‌المللی به نام ایران هستم.

* از مدتی پیش این شایعه مطرح بود که سعودی‌ها برای خرید باشگاه اینتر ابراز تمایل کرده‌اند، اما حالا شبکه انگلیسی مدعی شد این شایعات به واقعیت نزدیک شده و مذاکرات بین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و شرکت چینی سونینگ، مالک فعلی اینتر، به مراحل پیشرفته رسیده است.

کد خبر 603630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.