استان اصفهان میزبان بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز کشور در جشنواره خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجهی ویژه به جشنواره‌های خوارزمی در حقیقت به علم، فناوری و تمدن اسلامی توجه شده است و یکی از راهکارهای افزایش تولید علم در کشور، توجه به جشنواره‌های دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه _ در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان اصفهان میزبان هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، یادواره استاد شهید کاظمی آشتیانی است.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی، دانش‌آموزان متوسطه اول را پوشش می‌دهد و ایده‌ها و طرح‌های آنها در منطقه و استان بررسی می‌شود و سپس برگزیدگان آنها در سطح ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان میزبان بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز به همراه مربیان، معاونان و مسئولان مربوطه است، تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در حقیقت مقدمه‌ای برای جشنواره جوان خوارزمی، پژوهش‌ها، طرح‌های دانش بنیان و پژوهش‌محور دانشگاه‌های سراسر کشور است.

جشنواره‌های جابربن‌حیان، نوجوان و جوان خوارزمی؛ مقدمه‌ای برای جشنواره‌های دانشگاهی

وی با بیان اینکه با توجهی ویژه به جشنواره‌های خوارزمی در حقیقت به علم، فناوری و تمدن اسلامی توجه شده است، اضافه کرد: جامعه ایران، جامعه‌ای با تولید علم بالا است و یکی از راهکارهای افزایش تولید علم در کشور، توجه به جشنواره‌های دانش‌آموزی است.

ابراهیمی با بیان اینکه جشنواره‌های جابربن‌حیان، نوجوان و جوان خوارزمی، مقدمه‌ای برای جشنواره‌های دانشگاهی هستند که در نهایت به تولید علم برتر در سطح جامعه می‌انجامند، گفت: طی سه سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا جشنواره نوجوان خوارزمی به صورت حضوری برگزار نشده بود و استقبال دانش‌آموزان از این جشنواره در سال جاری، بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: این جشنواره سوای اینکه مسابقه‌ای علمی است، ارتباطی اجتماعی میان دانش‌آموزان مختلف از استان‌های مختلف، نوعی رشد و بلوغ اجتماعی و افزایش هویت ملی _ ایرانی محسوب می‌شود. به واسطه اینکه در طول این مسابقات دانش‌آموزان به داشته‌ها و ایده‌های خود افتخار می‌کنند، هویت آنها افزایش می‌یابد و درپی آن هویت ملی نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 603543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.