بافت فرسوده شهر متناسب با هویت آن احیا می‌شود

شهردار چادگان از احیای ۱۱۰ هکتاری بافت قدیمی و فرسوده شهر متناسب با حفظ هویت آن خبر داد.

محمد عرب‌چادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بافت تاریخی و فرسوده شهر به مساحت ۱۱۰ هکتار و جزو مهم‌ترین نقاط شهر است، اظهار کرد: در برنامه توسعه شهری این ظرفیت ارزشمند متناسب با هویت قدیمی احیا و توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: ارائه تسهیلات در صدور پروانه از سوی شهرداری برای مالکان زمین در این بافت‌ها پیش‌بینی شده و دولت نیز تسهیلات بانکی را برای ساخت‌وساز در این مناطق پیش‌بینی کرده است که باید پرداخت شود.

شهردار چادگان خاطرنشان کرد: بافت قدیمی هسته مرکزی شهر را پوشش می‌دهد و احیای آن منجر به حفظ موقعیت شهر، دوری از حاشیه‌نشینی و جلوگیری از متروکه‌سازی زمین و خانه‌های این مناطق خواهد شد.

عرب‌چادگانی، با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری شهر، تاکید کرد: با احیای بافت فرسوده امکان توسعه گردشگری و حفظ بافت تاریخی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: زندگی در هسته مرکزی و جلوگیری از تخریب و آسیب‌های اجتماعی ناشی از متروکه شدن این محیط از دیگر ضرورت‌های احیای بافت فرسوده به اعتقاد شهردار چادگان است.

شهردار چادگان گفت: احیای بافت فرسوده امکان توسعه شهری را با توجه به مرکزیت و هسته اصلی شهر فراهم می‌کند و مانع از آن می‌شود که زمین‌های این منطقه متروکه و پاتوقی برای اشاعه آسیب‌های اجتماعی شود.

کد خبر 603516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.