خانواده نقش موثری در رفع آسیب‌های اجتماعی دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:خانواده در موضوع آسیب‌های اجتماعی کارکرد مؤثری دارد،اگر در خانواده بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد حتماً ثمرات آن نیز در جامعه به صورت مشهود دیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی عملکرد برنامه‌ای و بودجه‌ای سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری با حضور اعضای کمیسیون و مدیران این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: جلب مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین عامل مؤثر در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است، مشارکت‌های مردمی یک ظرفیت عظیم در مباحث اجتماعی است که می‌تواند در بسیاری از مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوع‌های مهمی که می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران داشته باشد محله محور شدن کنترل و کاهش آسیب اجتماعی است و از سوی دیگر خانواده محوری کلیدواژه دیگری است که با تکیه بر آن می‌توان بسیاری از معضلات را از بین برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خانواده در موضوع آسیب‌های اجتماعی کارکرد مؤثری دارد، گفت: اگر در خانواده بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، ثمرات آن نیز در جامعه به صورت مشهود دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: به روز بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است و باید همیشه آماده مواجهه با موضوع‌های جدید در بستر جامعه باشیم، بر همین اساس با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی و اجتماعی طی سالیان گذشته شهرداری این حوزه را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود مد نظر قرار داده است، اما علی‌رغم فعالیت در این بخش هنوز نتوانسته از یک سازمان خدماتی تبدیل به یک نهاد اجتماعی شود.

معدنی‌پور افزود: آسیب اجتماعی زمانی وارد فضاهای عمومی شهر می‌شود که خانواده‌ها در آن فضاها حضور نیابند. فضاهای دارای آسیب اجتماعی در سطح شهر باید شناسایی و واحدهای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همگرایی و تقسیم کار اقدام به رفع معضلات در این اماکن کنند. برگزاری رویدادهای فرهنگی خانواده محور یکی از این اقدامات خواهد بود. با این رویکرد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این فضاها از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: کار کردن در حوزه اجتماعی سخت است و افرادی که در این عرصه مشغول به خدمت هستند، با مشقات زیادی روبه‌رو هستند و تنها عاملی که باعث ادامه خدمت‌گزاری آنها می‌شود دغدغه و علاقه آنها به امور اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش و زحمات مدیریت و همکاران سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی جهت رفع آسیب‌خای اجتماعیقابل تقدیر است.

کد خبر 603515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.