لزوم افزایش سرویس‌های بهداشتی هسته مرکزی شهر اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به افزایش جمعیت لازم است تعداد سرویس‌های بهداشتی در هسته مرکزی اراک افزایش یابد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال آینده ساخت ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اراک جانمایی شده و توسط پیمانکار در حال ساخت است.

وی گفت: اراک یک کلان‌شهر گردشگری است و باید تأسیسات بهداشتی برای آسایش و کمک به توسعه صنعت گردشگری فراهم باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: تعداد بسیاری سرویس بهداشتی در اراک برای شهروندانی که در سطح شهر هستند، تدارک دیده شده است، اما موقعیت مکانی آن‌ها باید اطلاع‌رسانی شود و با نصب تابلوی راهنما، شهروندان از مکان سرویس‌های بهداشتی آگاهی یابند.

وی تاکید کرد: در دسترس‌ترین سرویس بهداشتی در هر شهر پارک‌ها است که با شیوع کرونا تعطیل شد و این سرویس‌ها قابل قبول نیست، لذا باید برای رفع نیاز شهروندان اهتمام جدی انجام گیرد.

چگینی خاطرنشان کرد: لازم است در شعاع دو تا سه کیلومتری چند چشمه سرویس بهداشتی وجود داشته باشد؛ بیشترین مکان مورد نیاز برای جانمایی سرویس بهداشتی مرکز شهر است.

وی افزود: شهرداری اراک برای کمک به تأمین سرویس بهداشتی هزینه نگهداری بعضی سرویس‌های بهداشتی در مرکز شهر مانند سرویس‌های مسجد حاج آقا صابر و مسجد قبله را تأمین کرده است.

به گزارش ایمنا، مسئولان شهرداری معتقد هستند شمار سرویس‌های بهداشتی در اراک کافی است. آن‌ها به دلیل اینکه سرانه‌ای برای سرویس‌های بهداشتی پیش‌بینی نشده است، تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی فعلی را کافی می‌دانند، اما بین عموم مردم این عدد قابل پذیرش نیست، زیرا دسترسی به این سرویس‌ها دشوار است و در استفاده از سرویس‌ها در مناطق مختلف شهر پراکندگی مناسب وجود ندارد.

کد خبر 603425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.