با مسی جدید و گرجستانی ناپولی آشنا شوید!

پس از سال‌ها یک فوتبالیست از کشور گرجستان به سطح فوتبال اروپا راه پیدا کرده است، کسی که لقب مسی گرجستان را یدک می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیجان‌انگیزترین بازیکن حال‌حاضر ایتالیا یک گرجستانی است. سری «آ» ممکن است لیگی باشد که هر تابستان به از دست دادن بزرگ‌ترین ستاره‌های خود عادت کرده، اما به نظر می‌رسد ستاره جدیدی به نام «خویشا کواراتسخلیا» پیدا کرده است.

این وینگر ۲۱ ساله بازیکن برجسته‌ای است. ناپولی فصل جدید را بدون شکست آغاز کرده است؛ این تیم چهارشنبه _شانزدهم شهریورماه_ اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول انجام داد و با درخشش ستاره‌ها با نتیجه چهار بر یک پیروز شد. با چهار گل در پنج بازی از جمله پیروزی در دیدار خارج از خانه مقابل لاتزیو در آخر هفته گذشته، شاگردان یورگن کلوپ می‌دانستند که کارشان برای متوقف کردن ناپولی سخت خواهد شد.

در ناپل خویشا را «کوارادونا» صدا می‌زنند و باید درک کنید که در شهری که دیگو پادشاه است و دیوارها، ایستگاه‌های مترو و اکنون استادیوم فوتبال، همه به نبوغ مرد فقید آرژانتینی ادای احترام می‌کنند، این، ستایش بسیار بالایی است.

خویشا با انتخاب Opus Live is Life به عنوان آهنگ مورد علاقه خود در ناپولی، ادای احترام خود را به مارادونا ارائه کرد. هواداران لیورپول ممکن است این آهنگ را متوجه شوند، این آهنگ برای کلوپ در آنفیلد خوانده شده است، اما در ناپل برای همیشه با معروف‌ترین لحظه و تصاویر گرم کردن در تاریخ فوتبال، با شاهکار ریتمیک و نمایشی مارادونا در ورزشگاه سن پائولو قبل از نیمه جام یوفا فینال مقابل بایرن مونیخ در سال ۱۹۸۹ همراه خواهد بود.

کواراتسخلیا گفته است: بدیهی است که من این نام مستعار را دوست دارم. نمی‌توانم به مارادونا نزدیک شوم، اما همه چیز را برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ برای این باشگاه خواهم داد.

تا اینجا از این نظر، خیلی خوب است. ناپولی ممکن است پس از جدایی کاپیتان لورنزو اینسینیه، کالیدو کولیبالی و دریس مرتنس، رکورددار گلزن باشگاه، در این فصل دلتنگ آن‌ها شده باشد، اما تأثیر بالای کواراتسخلیا، حفظ ویکتور اوسیمن علی‌رغم علاقه منچستریونایتد، و ورود جاکومو راسپادوری، جیووانی سیمئونه و تانگوی اندومبله به تیم، به این معنی است که خوش بینی‌ها را افزایش داده است. پس از شش بازی در لیگ، ناپولی در رده اول جدول قرار دارد و با ۱۳ گل، بیش از هر تیم دیگری، گل زده است.

کواراتسخلیاف مسئول یک سوم این گل‌ها بوده است و قبل از اولین بازی خانگی خود، در پیروزی پنج بر دو مقابل ورونا در هفته اول، یک گل با ضربه سر به ثمر رساند (همچنین یک پاس گل برای پیوتر زیلینسکی) ارسال کرد. یک هفته بعد هم یک بریس فوق‌العاده در برد کوبنده چهار برصفر مقابل مونزا داشت.

آیا کاری هست که این پسر نتواند انجام دهد؟ بعد از اینکه کواراتسخلیا درخشان ظاهر شد، باعث مقایسه با اینسینیه شد، همه می‌گویند او از کجا آمده است؟

جواب، «دینامو باتومی» تیم قهرمان فعلی گرجستان است. کواراتسخلیا در ماه مارس از روبین کازان به آنجا نقل مکان کرد، البته پس از اینکه فیفا اعلام کرد بازیکنان خارجی در روسیه پس از جنگ با اوکراین آزادند که قراردادشان را فسخ کنند.

ناپولی ۱۰ میلیون یورو (۸.۶ میلیون پوند / ۱۰ میلیون دلار) پرداخت تا او را به ایتالیا بیاورد و به نظر می‌رسد این قرارداد در حال حاضر برای کریستیانو جونتولی، مدیر ورزشی این باشگاه، اتفاق بزرگ باشد. در ورزشگاه المپیک رم، کواراتسخلیا بزرگ‌ترین کمک خود به ناپولی را انجام داد، او وارد محوطه شد و پاس آندره فرانک زامبو آنگویسا را به گل تبدیل کرد و پیروزی دو بر یک را در برابر تیم لاتزیو که همچنین آن‌ها هم شروعی بدون شکست در فصل داشتند، رقم زد.

اسپالتی که نقش بزرگی در پیشرفت محمد صلاح در زمان سرمربیگری رم داشت، مطمئناً از آنچه که از این بازیکن ارزشمند و دو پا دیده بود، خوشحال است، اما هنگام بحث درمورد شروع چشمگیر کواراتسخلیا پس از پیروزی مقابل مونزا، احتیاط کرد.

او گفت: او هنوز هم فشار زیادی روی خود دارد. به محض اینکه خودش را از این فشار رها کرد، به مردم نشان خواهد داد که چه بازیکنی است.

به طور قابل پیش‌بینی، کواراتسخلیا در سرزمین مادری خود، لقب «مسی گرجستانی» را به خود اختصاص داده است، اما او با دیگر مهاجم بزرگ دوران مدرن، کریستیانو رونالدو، بزرگ شد. او پیراهن شماره ۷۷ را در ناپولی به تن می‌کند، اما تنها به این دلیل که شماره ۷ توسط استعداد جوان دیگری از اروپای شرقی، «الیف الماس» هافبک ملی مقدونیه شمالی، اشغال شده است.

گرجستان در طول این سال‌ها چند بازیکن سطح بالا پرورش داده است. کاخا کالادزه در ایتالیا با آث میلان به موفقیت دست یافت، شوتا آرولادزه با آژاکس و رنجرز عناوین قهرمانی را کسب کرد، در حالی که هواداران لیگ برتر استعدادهای جورجی کینکلازه و تموری کتسبایا را به یاد خواهند آورد.

با این حال، خط تولید بازیکن در دهه گذشته متوقف شده بود. ظهور کواراتسخلیا، اتفاقی برای تغییر این روند است. او درحال‌حاضر هشت گل در ۱۷ بازی ملی برای کشورش به ثمر رسانده است و دو سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن سال گرجستان انتخاب شده است، شاهکاری که حتی کینکلادزه درخشان هم هرگز موفق به انجام آن نشد.

هواداران ناپولی او را دوست دارند. او به موفقیت‌هایی که مارادونا با باشگاه به آن رسیده است نخواهد رسید، بیایید با آن روبه‌رو شویم هیچ‌کس هرگز نتوانسته است، اما اگر چند هفته اول به پایان برسد، تماشای تلاش او لذت بخش خواهد بود.

کوارادونا در حال حاضر سری آ را طوفانی کرده و حالا او به لیگ قهرمانان اروپا چشم دوخته است.

کد خبر 603414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.