۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
چرا چلسی توخل را اخراج کرد؟

پس از شروع ناامیدکننده فصل جدید، مالکان چلسی تصمیم گرفتند با توماس توخل آلمانی قطع همکاری کنند.

توماس توخل به یکی از نخستین قربانیان اصلی مدیریتی در فصل ۲۰۲۲-۲۳ تبدیل شده است و مالکان چلسی تنها پس از هفت بازی در فصل جدید این سرمربی ۴۹ ساله را اخراج کردند.

آخرین اقدام توخل به عنوان سرمربی آبی‌ها این بود که شکست ناامیدکننده یک بر صفر در خارج از خانه مقابل دینامو زاگرب در لیگ قهرمانان اروپا را متحمل شد.

در ادامه نگاهی به کارنامه اخیر مربی آلمانی و روابط او در باشگاه می‌اندازیم تا دلایل دقیق اخراج او را تشخیص دهیم:

رکورد کلی توماس توخل در چلسی

رکورد کلی توخل در چلسی باعث شد تا او با ۶۰ پیروزی در ۱۰۰ بازی رقابتی در تمام مسابقات، ۶۰ درصد برد داشته باشد، آماری غبطه‌انگیز با هر استانداردی. شکست مقابل دینامو زاگرب تنها شانزدهمین باری بود که توخل به عنوان سرمربی آبی‌ها طعم شکست را از زمانی که در ژانویه ۲۰۲۱ هدایت تیم را برعهده گرفته، چشید.

چرا چلسی توخل را اخراج کرد؟

توخل در طول دوره ۲۰ ماهه خود در چلسی، تیمش را به افتخار قاره‌ای و جهانی رساند و با پیروزی بر منچسترسیتی به رهبری پپ گواردیولا، لیگ قهرمانان اروپا را در فصل ۲۰۲۰-۲۱ کسب کرد و سپس قهرمان جام باشگاه‌های جهان و سوپر جام یوفا شد. او همچنین به فینال جام حذفی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و فینال جام کارابائو در سال ۲۰۲۲ رسید، اگرچه به جام نرسید.

توخل علی‌رغم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۱، تنها توانست چلسی را در آن فصل به مقام چهارم لیگ برتر برساند، اما سال بعد موفق شد این وضعیت را بهبود بخشد زیرا آبی‌ها در رتبه سوم جدول قرار گرفتند.

رکورد کلی توخل در چلسی چشمگیر است و او به طور موجه به دستاوردهای چشمگیر دوران حضورش در استمفورد بریج نگاه خواهد کرد، اما پس از قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان اروپا در تابستان ۲۰۲۱ همه چیز به تدریج کاهش یافت و شروع بد در فصل ۲۰۲۲-۲۳ این حس را تشدید کرد. که بعید بود اوضاع بهبود یابد.

چرا چلسی توخل را اخراج کرد؟

رکورد اخیر توخل در چلسی

چلسی به عنوان پادشاه اروپا وارد فصل ۲۲-۲۰۲۱ شد و امیدوار بود که مرد آلمانی چالشی واقعی برای قهرمانی در لیگ برتر رهبری کند. در واقع، در دسامبر ۲۰۲۱، آبی‌ها در صدر جدول قرار گرفتند، اما اوضاع به زودی در آن زمستان بدتر شد، با شکستی مقابل وستهم که آغازی بود برای یک دوره بد که باعث شد آنها در برابر اورتون، وولوز و برایتون امتیاز حذف بدهند.

توخل در اوایل سال ۲۰۲۲ موفق شد تیم خود را احیا کند، اما آسیب وارد شده بود و آنها همیشه در حال رقابت با من سیتی و لیورپول بودند که در یک رقابت سه جانبه کم آوردند. آوریل ۲۰۲۲، ماه ناامیدکننده ای بود زیرا آنها متحمل یک سری شکست‌های خانگی سنگین شدند، چهار گل در برابر برنتفورد و سپس مقابل آرسنال در لیگ از جمله آن شکست‌ها است، در حالی که شکست ۳بر۱ مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به چشم دیدند و در پایان دفاع از عنوان اروپایی آنها امکان پذیر نشد.

در حالی که کسب مقام سوم در لیگ از نظر فنی یک پیشرفت نسبت به سال قبل بود، هواداران چلسی احساس ناامیدی داشتند.

چرا چلسی توخل را اخراج کرد؟

سرنوشت توخل تنها در هفت بازی در فصل ۲۰۲۲-۲۳ پس از اینکه او موفق شد تیم را به سه برد یک تساوی و سه شکست برساند، رقم خورد. آبی‌ها در لیگ برتر از لیدز و ساوتهمپتون شکست خوردند و پس از شش بازی در جایگاه ششم قرار گرفتند.

باخت به دیناموزاگرب در اولین بازی گروهی آنها در لیگ قهرمانان اروپا یک باخت کم گل بود، اما ادامه یک رکود بود و اظهارات توخل بعد از بازی نوید خوبی نداشت زیرا او با ناامیدی اعلام کرد "همان داستان همیشگی است."

او به BT Sport گفت: «من بخشی از این باخت هستم. بنابراین این بر عهده من است ما باید راه حل‌هایی پیدا کنیم. در حال حاضر، همه چیز گم شده است."

چرا چلسی توخل را اخراج کرد؟

آیا روابط توخل در چلسی نقشی داشت؟

بدون شک، تنها سه نتیجه ضعیف از هفت نتیجه نبود که منجر به تصمیم چلسی برای اخراج توخل شد. گزارش‌ها در بریتانیا حاکی از آن است که مسائلی مانند روابط تیره مرد آلمانی با مالک جدید آبی‌ها تاد بولی و تعدادی از بازیکنان در نهایت به تصمیم باشگاه برای تغییر کمک کرده است.

به عنوان مثال، طبق گزارش دیلی تلگراف، پس از اینکه توخل به وضوح اعلام کرد که تمایلی به جذب کریستیانو رونالدو ندارد، برخلاف مدیر ورزشی موقت بولی، که گفته می‌شود می‌خواست برنده پنج توپ طلا را جذب کند، شکاف ایجاد شد.

تغییرات پرسنلی ناشی از انتقال از دوران رومن آبراموویچ به دوره بولی به این معنی بود که انتظار می‌رفت توخل بیشتر به امور نقل و انتقالات اشراف داشته باشد. چیزی که برای مربی آلمانی خوشایند نبود و مطمئناً قابل قبول است که مسئولیت اضافه بر توانایی او برای مدیریت مؤثر تیم تأثیر گذاشت.

توخل اذعان کرد که فعالیت نقل و انتقالات "گیج کننده و حواس پرت کننده" بود و خاطرنشان کرد که تعاملات گاهی اوقات "متلاطم" می‌شد و او برای آرام شدن به تفکر نیاز داشت زیرا باشگاه در تلاش بود تا کار خود را در طول پنجره نقل و انتقالات به پایان برساند.

چنین ناامیدی در نهایت در رفتار توخل در زمین مسابقه نمایان شد، زیرا او در ماه آگوست با آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام درگیر شد و به دلیل دست دادن عجیب با مربی ایتالیایی در جریان آن بازی، جریمه‌هایی برای خود به همراه آورد.

سرمربی سابق پاری سن ژرمن همچنین علناً از اینکه تیمش به راحتی می‌تواند شکست بخورد شکایت کرد و به گفته نشریه استاندارد ایونینگ، ارتباط معمولاً درخشان او با بازیکنان، بر سر مسائلی مانند تصمیم گیری های انتخابی، بدتر شد.

تصمیم برای اخراج توخل با توجه به حمایت‌هایی که او در بازار نقل و انتقالات دریافت کرده بود و اینکه چند هفته پیش بحث قرارداد جدید مطرح شد هنوز هم تا حدودی شوکه کننده است. با این حال، واضح است که وضعیت به طور جبران ناپذیری از طریق ترکیبی از روابط تیره با مدیران و نتایج غیرقابل قبول، تیره شده است.

در حالی که رکورد توخل در میان بهترین‌ها جای دارد و موفقیت در این فصل همچنان قابل دستیابی است، گروه مالکیت آمریکایز به رهبری تاد بولی ظاهراً یک مربی را می‌خواهد، یا به آن نیاز دارد که بتواند با هماهنگی بیشتری با او کار کند.

کد خبر 603404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.